سایز متن   /

درگیری میان نیروهای دولتی ترکیه و پ.ک.ک چند ماه است که شدت گرفته است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در بیانیه سال نوی میلادی گفته بود که نیروهای امنیتی کشورش ۳۱۰۰ شبه‌نظامی پ.ک.ک را در سال ۲۰۱۵ کشته‌اند.

کوردپاریز/ مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با روزنامه “ان ار سی هندلزبلات” گفت: ترکیه جنگی فعال علیه گروه تروریستی پ.ک.ک دارد. نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه تمام تدابیر لازم را در جریان عملیات‌ مبارزه با تروریسم اتخاذ کرده‌اند تا به غیر نظامیان آسیبی نرسد اما پ.ک.ک از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

تنش‌ها در ترکیه در ژوئیه ۲۰۱۵ پس از آن بالا گرفت که ۳۳ فعال کرد در جریان انفجاری انتحاری در شهر سوروچ کشته شدند و بعدا هم دو نیروی امنیتی ترکیه به دست پ.ک.ک به قتل رسیدند. همین امر موجب شد تا کمپین نظامی آنکارا علیه این گروه در مناطق جنوب‌شرقی آغاز شود.

پ.ک.ک هم ترکیه را به جنایت علیه بشریت متهم می کند و بارها بخاطر کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه درگیری های دوطرف، انگشت اتهام را به سوی آنکارا نشانه رفته و این درحالیست که ترکیه هم از پ.ک.ک به عنوان گروه تروریستی یاد می کند و آنرا سبب این جنایت ها معرفی می کند. درضمن مدارک و اسنادی هم نوجوانانی که پ.ک.ک آنها را به خدمت گرفته و به دست آنها اسلحه داده تا با پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه درگیر شوند و اسم خود را یگان ها دفاع غیرنظامیان می خوانند، منتشر شده است.

اما نکته ی قابل توجه و ناراحت کننده در این میان، کشته شدن افراد غیرنظامی که اکثرا زنان و بچه ها هستند که هر روز با گلوله یکی از این طرف ها کشته می شوند و بقیه هم خانه و کاشانه اشان ویران می شود و مجبور به کوچ اجباری هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی