سایز متن   /

توان موشکی سوریه در “جنگ احتمالی” با ترکیه + تصاویر و مشخصات

۱

در جنگ احتمالی ترکیه و سوریه، دو موشک نقش مهمی دارند.

 

ارتش سوریه در۱۶ کیلومتری مرز ترکیه

 

ارتش سوریه پس از آزادسازی شهرک های مایر و رتیان در شمال حلب پیشروی خود را به سمت شهر تل رفعت آغاز کرد.

 

رسوایی محافظان اردوغان در اکوادور

۳۴۳۴۱۶_Turkey-Erdogan

محافظان شخصی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درجریان سفر وی به اکوادور به سه خانم معترض به حضور اردوغان در کشورشان حمله کرده و آنان را با خشونت از سالن سخنرانی بیرون کردند.

 

 

اقدام جدید وزارت خارجه ترکیه در مقابل عراق

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه قوانین مهاجرتی خود را برای اتباع عراقی شدیدتر کرد. وزارت خارجه ترکیه علت این اقدام را برای مقابله با مهاجرت بی رویه به سمت اروپا اعلام کرد.

 

داوداوغلو با رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد

 

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ،نخست وزیر ترکیه دیروز در آستانه با رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.

 

 

 

اردوغان: اشتباه عراق را در سوریه مرتکب نمی شوم

 

رئیس جمهور ترکیه گفت اشتباهی را که در عراق مرتکب شدم در سوریه مرتکب نمی شوم

 

پوتین تماس اردوغان را رد کرد

۱۳۹۴۰۵۰۶۱۳۰۵۵۷۱۸۳۵۷۷۰۰۴۳

رسانه های روسی از تلاش ناموفق رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای برقراری تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس وی، خبر دادند.

 

حملات گسترده جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

 

پایگاه خبری علت – به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت دیلی، نیروی هوایی ترکیه حملات گستررده ای را علیه مواضع گروه پ ک ک در شمال عراق آغاز کرده اند. به گفته منابع نظامی ترکیه این عملیات از ۳ فوریه آغاز شده است و در آن هواپیماهای بدون سرنشین، هواپیماهای شناسایی آواکس، جنگنده …

 

تداوم حملات ارتش ترکیه به نیروهای پ.ک.ک در دیاربکر

۴۰۰۳۰۰p686EDNmainارتش-ترکیه-۳

درگیری ها میان نیروهای کرد پ.ک.ک و ارتش ترکیه در هفته های اخیر در بزرگترین شهر کردنشین ترکیه به اوج خود رسیده است.

 

انتقاد عراق از ترکیه

 

سخنگوی وزارت دفاع عراق حملات اخیر جنگنده های ترکیه به روستاهای شمال این کشور را محکوم کرد و از آنکارا خواست تا نیروهای نظامی خود را بدون هیچ پیش شرطی از شمال عراق خارج کند.

 

طرح ۱۰ ماده ای داوود اوغلو زمینه خودمختاری برای پ.ک.ک را فراهم می کند

۱

سرویس ترکیه- پ.ک.ک در پی خودمختاری در ترکیه است و طرح ۱۰ ماده ای که داوود اوغلو نیز در ماردین آن را اعلام کرده است این فرصت را برای پ.ک.ک مهیا می کند.

 

هلاکت مسئول رسانه‌ای داعش در صلاح الدین

۱

مسوول رسانه ای گروه تروریستی داعش در بخش موسوم به ولایت صلاح الدین این گروه تروریستی به هلاکت رسید.

 

حیدر العبادی: بغداد پایتخت همه عراقی‌هاست

 

دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که بغداد پایتخت همه عراقی‌هاست و نباید هیچ دیوار یا حفاظی برای جدا کردن آن وجود داشته باشد.

 

محمد‌علی آقا‌میرزایی در گفت و گو با میزان:

۱

سرهنگ عراقی گفت: ابتکارات رزمندگان ایرانی همواره ارتش عراق را با مشکل مواجه می‌کرد

 

حضور نظامیان انگلیسی درعراق و زخمی شدن سه نفر از آن ها

 

دولت بهار: منابع رسانه ای و خبری در عراق امروز یکشنبه در قبال گزارش های رسانه ای مبنی بر زخمی شدن نیروهای نظامی انگلیسی در درگیری با داعش در شمال عراق، ابراز تعجب کردند و این اولین بار است که از حضور نظامیان بریتانیایی در عراق خبر داده می شود.

 

خواهرزن البغدادی در زندان کردستان عراق‌+عکس

۱

بنابر اعلام مقامات کردستان، او به دستور گروه تروریستی القاعده قصد انجام عملیات انتحاری داشت. این عملیات مربوط به زمانی می‌شود که بغدادی هنوز گروه داعش را تشکیل نداده بود.

 

نفوذ القاعده به جنوب یمن

 

منابع یمنی گزارش دادند که گروه تروریستی القاعده تحت حمایت عربستان سعودی ضمن پیشروی در مناطق مختلف جنوب یمن، پایگاه پلیس “زنگبار” در جنوب این کشور را تحت کنترل خود درآورد.

 

وقوع انفجار در نزدیکی ساختمان امنیت ملی یمن

 

شهیدخبر(شهیدنیوز): منابع رسانه ای ای از وقوع انفجار در نزدیکی ساختمان امنیت ملی یمن در شهر «زنجبار» خبر می دهند.

 

حمله انتحاری در شهر حدیده یمن

۱

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد یک فرد انتحاری مواد منفجره همراه خود را در خیابان زاید در شهر حدیده منفجر کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی محل انفجار را به محاصره خود در آورده اند.

 

هشدار سوریه به عربستان

 

یکی از نمایندگان پارلمان سوریه در مصاحبه‌ای گفت که نیروهای سعودی در صورتی که وارد خارک سوریه شوند همانند تروریست‌ها با آنها رفتار خواهد شد.

 

عربستان به سوریه نیروی زمینی اعزام کرد

۱

عربستان سعودی اگر توان نظامی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه را داشته، چرا آنها را به یمن که در همسایگی اش قرار دارد، اعزام نکرده است و برای سرکوب نیروهای مردمی و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی، تنها به حملات هوایی به این کشور اکتفا کرده است.

 

آمریکا درصدد صدمه زدن به توان دفاعی روسیه است

۱

به گزارش خبرگزاری مهر ، « سرگئی ریابکوف» در گفتگو با ریانووستی همچنین اظهار داشت: دولت آمریکا بصورت برنامه ریزی و هدفمند در تلاش است تا مانع از افزایش توان دفاعی و نظامی روسیه شود.

 

آیا ترکیه خطر مواجهه نظامی با روسیه را می پذیرد؟

 

گروه بین الملل فرهنگ نیوز ، تنش میان ترکیه و روسیه به دنبال انهدام جنگنده سوخو روسیه که آنکارا مدعی است در حریم هوایی ترکیه صورت پذیرفته هم چنان در حال افزایش است. با این اوضاع سوالات در خصوص احتمال مواجهه نظامی میان رو کشور سیر صعودی دارد.

 

شمار آوارگان سوری شهر حلب دو برابر شده است

 

پایگاه خبری علت – به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، یونایتدپرس از حلب گزارش داد به دنبال تشدید حملات و درگیری ها در سوریه ، شمار آوارگان شهر حلب تقریبا دو برابر شده است. با ادامه حملات هوایی روسیه در سوریه که به منظور حمایت از دولت بشار اسد رئیس جمهور این …

 

روسیه: فکر نزدیکی به “سوخو-۳۵ “را از سر بیرون کنید

 

معاون نخست وزیر روسیه، با اشاره به امکانات و قدرت جنگنده های “سوخو-۳۵” که روسیه اخیرا در سوریه مستقر کرده، از همه طرف ها خواست تا فکر نزدیک شدن به این جنگنده ها را از سر بیرون کنند.

 

اردوغان در جریان کامل دیدارهای اسلو، امرالی و دلمه باغچه بود

۱

سرویس ترکیه- رئیس شورای رهبری پ.ک.ک در یادداشتی تایید کرد که رجب طیب اردوغان در مورد بی اطلاعی از مذاکرات دلمه باغچه دروغ می گوید و وی در جریان کامل متن توافق بوده است.

 

سخنان رجب طیب اردوغان در پایتخت اکوادور

۱

سرویس ترکیه- رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در کیتو پایتخت اکوادور اعلام کرد که کشورش مبارزه با پ.ک.ک را با قدرت ادامه خواهد داد.

 

تحلیل کارشناسان از اظهارات بارزانی درباره برگزاری رفراندوم

Kurdish Regional Government President Masoud Barzani speaks during an interview with Reuters in Arbil, in Iraq's Kurdistan region, May 12, 2014. The president of Iraqi Kurdistan, Masoud Barzani, said Iraq had been led in an authoritarian direction by Prime Minister Nuri al-Maliki and threatened to end the oil-rich autonomous region's participation in the federal government. Picture taken May 12, 2014. To match Interview KURDS-BARZANI/                   REUTERS/Azad Lashkari (IRAQ - Tags: POLITICS) - RTR3OX5S

سرویس جهان- برخی کارشناسان معتقدند تاکید بارزانی، رئیس اقلیم کردستان بر برگزاری رفراندوم استقلال بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و در وضعیت بحرانی کنونی اقلیم کردستان، استقلال کردستان با موانع زیادی روبه رو است.

 

مراحل تشکیل کشور کردستان ازنظر امیر جماعت اسلامی

۱

سرویس عراق و اقلیم کردستان – امیر جماعت اسلامی کردستان (کومل) اجرایی کردن چند مرحله را برای تشکیل کشور کردستان، ضروری دانسته و ازجمله تأکید می‌کند که یکی از شروط اساسی حصول این مهم، ایجاد نظام حکمرانی سالم و قانون محور است.

 

تحرکات نظامی ارتش ترکیه در مرزی کیلیس واقع در شمال حلب

۱

سرویس ترکیه- ارتش ترکیه در واکنش به پیروزی های اخیر دولت سوریه و پیشروی کردهای این کشور در منطقه استراتژیک شمال حلب، اقدام به اعزام یک تیپ زرهی به مرز کیلیس کرده است.

 

تعیین سرنوشت اقلیم کردستان از طریق همه‌پرسی امکان‌پذیر نیست

۱

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نماینده مجلس عراق از لیست جنبش تغییر (گوران)، با اشاره‌ به‌ اینکه‌ جدایی اقلیم کردستان از عراق به تائید ۱۴۸ کشور جهان نیاز دارد، گفت: تعیین سرنوشت اقلیم کردستان از طریق همه‌پرسی امکان‌پذیر نیست.

 

طرح ۱۰ ماده ای داوود اوغلو زمینه خودمختاری برای پ.ک.ک را فراهم می کند

 

سرویس ترکیه- پ.ک.ک در پی خودمختاری در ترکیه است و طرح ۱۰ ماده ای که داوود اوغلو نیز در ماردین آن را اعلام کرده است این فرصت را برای پ.ک.ک مهیا می کند.

 

کُردهای سوریه به دنبال ایجاد دفتر نمایندگی در کشورهای مهم هستند

۱

سرویس جهان- کردهای سوریه می گویند قصد دارند در کشورهای مهم جهان از جمله آمریکا و روسیه دفاتر نمایندگی خود را دایر کنند.

 

..::: اخبار داخلی :::..

مجلس «پژو» را تحریم می‌کند/ قرارداد محرمانه معنی ندارد

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح تحریم شرکت فرانسوی پژو توسط مجلس خبر داد.

 

نخست وزیر یونان در اصفهان

 

نخست وزیر یونان در نخستین مرحله از سفر خود به ایران، دیشب درصدر هیاتی بلندپایه سیاسی، اقتصادی و تجاری وارد اصفهان شد.

 

مرغابی شانه بسر مهمان جنوبی ترین بخش تالاب انزلی

 

مرغابی های شانه بسر یا سیاه کیشم مهمانان ارزشمند جنوبی ترین بخش تالاب انزلی هستند.

 

تلاش برای یافتن راه‌حل بحران خاورمیانه

 

اروپا روی کمک ایران و عربستان برای کاهش تنش در منطقه حساب می‌کند

 

آمارها وورد خودروی وارداتی به کشورر

 

صنعت بیمه –  براساس آمار گمرک در ۱۰ ماهه سال جاری BMW I8 هیبریدی صدرنشین گرانترین خودروهای وارداتی شد.

 

نخستین خودروی تمام برقی در راه ایران؟!

 

خودرو تمام برقی پس از پست سرگذاشتن مراحل شماره گذاری، هم اکنون در حال بهره برداری تحقیقاتی توسط شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز است.

 

دیدار جامعه کردهای تهران با ماموستا محمد صالح ابراهیمی شاعر برجسته مهابادی

 

سرویس ایران-جمعی از فعالین اجتماعی و کردهای ساکن تهران،با ماموستا صالح ابراهیمی نویسنده و مترجم و شخصیت برجسته مهابادی دیدار کردند.

 

اتحادیه اروپا از دخالت در امور داخلی ایران دست بردارد

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا از دخالت در انتخابات ایران دوری کند، اظهار داشت: اینکه ایران موضوع نشست اتحادیه اروپا باشد نشان از قدرت و جایگاه بالای ایران است.

 

اعزام دومین گروه از دانش آموزان چرداولی به مناطق عملیاتی

 

مدیر آموزش و پرورش چرداول از اعزام دومین گروه از دانش آموزان این شهرستان به مناطق عملیاتی خبر داد.

 

رصد بازار فولاد ایران از سوی تحلیلگران بزرگ جهان/ چگونه ایران به پایگاه صادرات فولاد منطقه تبدیل می شود؟

 

دنیای معدن – مشاور معاون اول رئیس جمهور دستاوردهای حضور بزرگان صنعت فولاد دنیا را در همایش فولاد و معدن تشریح کرد و گفت: مسائل جاری بازار، سیاستگذاری چین و استراتژی های جهانی و آینده صنعت فولاد در پساتحریم باید بررسی شود زیرا در شرایط فعلی باید به سمت رونق اقتصادی خیز برداریم تا هر چه سریعتر پروژه های توسعه ای اجرا شود.

 

تسهیل صدور ویزا میان ایران و روسیه

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از آغاز اجرای توافقنامه تسهیل صدور ویزا میان ایران و روسیه خبر داد.

 

مرکز پژوهش‌های مجلس معرفی کرد: قاتل کسب‌وکارها در ایران

 

«مداخله و گسترش بیش از حد دولت در اقتصاد» و «استفاده از دلارهای نفتی در دوران رونق اقتصادی» به‌عنوان دو عامل مرگ کسب‌و‌کارها در ایران معرفی شدند.

 

بودجه ایران در آستانه “تریلیون تومانی” شدن/ بودجه در کدام سال صد هزار میلیارد تومانی شد؟

 

بودجه کل کشور در ۳۷ سال اخیر ۳۷۶۰ برابر شده است. بررسی ها نشان می دهد بودجه کل کشور در حالی در سال آینده به ۹۵۲ هزار میلیارد تومان می رسد که اولین بودجه مصوب کشور پس از پیروزی انقلاب ۲۴۶ میلیارد تومان بود .

 

ظریف برای شرکت در کنفرانس مونیخ به آلمان می رود

 

به گزارش مشرق ، برخی منابع خبری اعلام کردند که «محمدجوادظریف» وزیر خارجه ایران یازدهم تا سیزدهم فوریه (۲۲ تا ۲۴ بهمن ماه) به آلمان می رود تا در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کند.

 

امروز ، همایش بررسی فرصت‌های تجاری تهران و آستانه

 

همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران و قزاقستان،  امروز یکشنبه همزمان با سفر هیات تجاری قزاق‌ها به تهران در سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود.

 

سوئد میزبان گروه دوم انتخابى المپیک شد

 

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات هندبال انتخابى المپیک مرحله دوم با حضور تیم هاى ایران، سوئد، اسپانیا و اسلوونى براى مشخص شدن یک سهمیه دیگر هندبال المپیک ریو ٢٠١۶ در شهر مالمو سوئد برگزار خواهد شد .

 

لیست مشتریان جدید نفت ایران/امضای ۱.۳میلیون بشکه قرارداد فروش نفت

 

مهر نوشت: در حالی لیست مشتریان نفت ایران در حال تکمیل شدن است که شرکت ملی نفت براساس طرح پیشنهادی خود به مجلس قصد دارد دستکم یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه قرارداد جدید فروش نفت امضا کند.

 

دیدار مدیران عامل بانک ملت و هالک بانک ترکیه

 

به گزارشخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بانک ملت، علی فوات مدیرعامل هالک بانک ترکیه در چارچوب توسعه تعاملات بین المللی بانکی در پی فرجام برجام ، در سطح یک هیات عالی رتبه با علی رستگار مدیر عامل بانک ملت ملاقات و در خصوص سیاست ها و خط مشی همکاری های بانکی بین المللی ، به منظور تسهیل مراودات و مبادلات تجاری، مالی و سرمایه گذاری دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

تایید صلاحیت فرزند وزیر اطلاعات

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صلاحیت سید محسن علوی فرزند سید محمود علوی فرزند وزیر اطلاعات رسما تایید شد .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی