سایز متن   /

از زمانی که نزاع تروریستی در سوریه آغاز گردید کردها تلاش نمودند تا کمترین چالش را با دولت بشار اسد داشته باشند و این رویکرد کردها که از سوی حزب اتحاد دمکراتیک یا همان شاخه سوری پ.ک.ک اتخاذ گردید، به دلیل گرایش به دولت مستقر سوریه نبود بلکه کردهای همسو با پ.ک.ک بیشتر در راستای سیاستهای ابلاغی از سوی قندیل حرکت میکردند و تلاش داشتند از این فضای غبار آلود بیشترین بهره را ببرند . در این میان نزدیک شدن ترکیه به بارزانی موجب شد تا چالش پ.ک.ک با حکومت اقلیم کردستان در عراق به بالاترین سطح خود برسد و در این زمان بود که دولت ترکیه با تحریک بارزانی جریانی به نام شورای ملی کرد را درسوریه مطرح کرد و اینکه این گروه توانسته با حمایت ترکیه به مذاکرات ژنو ۳ برسد و این در حالی است که شاخه سوری پ.ک.ک در این مسیر ناکام مانده است.

به گزارش کوردپاریز، عبدالحکیم بشار، عضو مجلس ملی کرد، که به همراه هیئت مذاکره کننده معارضین سوریه در ژنو حاضر شده، گفت: هیچ ارتباطی بین ما و حزب اتحاد دموکراتیک که شاخه سوری پ.ک.ک می باشد و جود ندارد. وی که خود را نماینده کردها در سوریه معرفی می کرد اظهار داشت که پ.ک.ک و شاخه سوری آن نماینده کردها نیستند و این در حالی است که نزاع بر سر نمایندگی کردها مدعیان زیادی پیدا کرده است.

عبدالحکیم بشار، مسئول حزب دموکرات کردستان سوریه ، از روابط حسنه مجلس ملی کردی با مسعود بارزانی و دولت ترکیه و از حمایت مجلس ملی کردی از نمایندگان معارض مورد حمایت رژیم عربستان سعودی خبر داد.

“فواد علیکو”، نماینده دیگر مجلس ملی کردی، اظهار داشت که حزب اتحاد دموکراتیک که شاخه سوری پ.ک.ک می باشد. فاقد هدف و سیاست مشخص می باشد و گفت: این حزب جز سلاح چیز دیگری در اختیار ندارد. پیش تر نیز گزارشات متعددی از نقض حقوق بشر توسط شاخه سوری پ.ک.ک در مناطق تحت کنترل در سوریه مخابره شده بود که به دلیل عدم توجه و ممانعت این گروه و همچنین شرایط جنگی مناطق پیرامونی امکان حضور ناظران حقوق بشر میسر نگردیده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی