سایز متن   /

دامی که اردوغان در آن افتاده است!

۵۳۵

رئیس‌جمهور ترکیه، روز یکشنبه با اتخاذ موضعی تند، از آمریکا خواست بین ترکیه و کُردها یکی را انتخاب کند. شاید او به این باور رسیده است که آمریکایی‌ها او را در دامی شبیه دام متحد سابقش یعنی «صدام» دیکتاتور معدوم عراق، انداخته‌اند.

 

اشتباه خود را در عراق در سوریه تکرار نخواهیم کرد

 

پایگاه خبری علت – به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش هرگز اشتباه خود را در عراق در سال ۲۰۰۳ تکرار نخواهد کرد. وی با بیان این مطلب افزود: این اشتباه مشارکت نکردن در حمله به رژیم صدام در چارچوب ائتلاف بین المللی در …

 

سفر اردوغان به اکوادور نتیجه عکس داد!

 

به گزارش گروه بین‌الملل رویکرد به نقل از تلویزیون المیادین، سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به کشورهای آمریکای لاتین که برای تقویت روابط ترکیه با این کشورها صورت گرفت، به سبب رفتار خشونت آمیز محافظان وی با معترضان، به بحران سیاسی بین ترکیه و اکوادور انجامید.

 

عصبانیت عربستان و ترکیه از عملیات ارتش سوریه در حلب

۳۴۳۴۱۶_Turkey-Erdogan

شهیدخبر(شهیدنیوز): پایگاه خبری «اوسط نیوز» با اشاره به خشم ترکیه و عربستان سعودی از عملیات نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن در ریف شمالی حلب، از کارشکنی این دو کشور در گفت‌وگوهای ژنو خبرداد.

 

چراغ سبز «اردوغان» برای مذاکره ترکیه و مصر

 

شهیدخبر(شهیدنیوز): رئیس جمهور ترکیه با رد دیدار با «السیسی» همتای مصری خود برای انجام مذاکرات در سطح وزیران دو کشور چراغ سبز نشان داد.

 

ارتش سوریه شهرکی در مرز با ترکیه را آزاد کرد

 

ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود کنترل روستای “کفین” در حومه شمالی حلب و در مرز با ترکیه را در دست گرفت.

 

داعش بیش از ۳۰۰ عراقی را در شهر موصل اعدام کرد

۵۷۲۵۴۱۸۰_۵۵۹۹۸۳۹۶efddd

منابع عراقی اعلام کردند: داعش بیش از ۳۰۰ عراقی را در شهر موصل با شلیک گلوله اعدام کرده است.

 

انهدام یک پایگاه داعش در غرب الرمادی

IMAGE635905178453417466

قم فردا: انهدام یک پایگاه داعش در غرب الرمادی و تخلیه ۱۲۵۰ نفر از غیرنظامیان از منطقه «جویبه» در شرق الرمادی از جمله مهمترین تحولات عراق است.

 

جنایت داعش در حق زنان و کودکان/هلاکت ۴۴ داعشی

 

جنایت داعش در حق زنان و کودکان، هلاکت ۴۴ داعشی در شمال الرمادی، تخلیه ۷۱ غیرنظامی از غرب الرمادی، هلاکت سرکرده نظامی داعش در نینوا، و کشته و زخمی شدن ۱۹ داعشی در کرکوک از جمله جدیدترین تحولات میدانی عراق است.

 

هلاکت ۴۴ داعشی در شمال الرمادی

 

محلاوی همچنین از کشته شدن ۴۴ داعشی و انهدام هفت خودروی بمب گذاری شده که توسط عوامل انتحاری هدایت می‌شد در شمال شهر الرمادی خبر داد.

 

تخلیه ۷۱ غیرنظامی از غرب الرمادی

 

«علی ابراهیم دبعون» فرمانده عملیات الجزیره گفت که نیروهای امنیتی ۷۱ غیر نظامی که داعش آنها را در غرب شهر الرمادی محاصره کرده بود، از این منطقه تخلیه شدند.

 

هلاکت سرکرده نظامی داعش در نینوا

 

یک منبع محلی در استان نینوا امروز یکشنبه گفت که «شبیب ابومجد الکنانی» سرکرده نظامی داعش در نینوا و هشت تن از سرکرده‌های دیگر این گروه تروریستی که اغلب آنها اتباع عربستان هستند، در حملات جنگنده‌های ائتلاف بین المللی در جنوب استان نینوا کشته شدند.

 

کشته و زخمی شدن ۱۹ داعشی در کرکوک

 

یک منبع امنیتی در کرکوک گفت که در بمباران جنوب غرب این استان ۱۹ داعشی کشته و یا زخمی شدند.

 

هلاکت مسئول رسانه ای داعش در صلاح الدین

 

«جبار المعموری» یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی گفت که «ابوقتیبه العراقی» مسئول رسانه ای داعش در صلاح الدین با یکی از همراهانش در درگیری مسلحانه در نزدیکی میادین نفتی “علاس” در شمال صلاح الدین کشته شد.

 

دستگیری ۷ فرد مرتبط با داعش در اسپانیا

 

مقامات امنیتی اسپانیا ۷ نفر را که از این کشور برای تروریست‌های داعشی کمک می فرستادند را دستگیر کردند

عصردنا : وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که ۷ نفر به اتهام ارسال کمک برای گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه دستگیر شدند.

 

گردان‌های حزب الله عراق به عربستان هشدار داد

۸۱۹۵۴۰۱۷-۷۰۵۰۳۳۶۵

حزب الله عراق به کشورهای عربی و در راس آن عربستان نسبت به اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه هشدار داد.

 

حزب الله عراق به لشکرکشی عربستان هشدار داد

 

گروه شیعه خطیب حزب الله عراق در زمینه اعزام نیروی نظامی از سوی عربستان و امارات به خاک سوریه شدیدا هشدار داد.

 

ارتش سوریه شهرک کفین در حومه حلب را آزاد کرد

 

پایگاه خبری علت – ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه پیشروی و عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی، شهرک «کفین« در حومه شمالی حلب را آزاد کردند.به گزارش جماران به نقل از شبکه خبری العالم، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حال حاضر کنترل کامل شهرک «کفین» واقع در شمال شهرک «مایر» …

 

تاکید پاپ فرانسیس بر تحقق راه حل سیاسی در سوریه

 

رهبر کاتولیک‌های جهان از جامعه بین‌الملل خواست که همه تلاش خود را برای دستیابی به راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه به کار گیرد.

 

حمله داعش به نیروهای کُرد در شمال رقه

 

سرویس جهان- در درگیری شب گذشته میان یگان های مدافع خلق و داعش در شهر عین عیسی در شمال سوریه ۲ نیروی ypg جان خود را از دست دادند و ۴ نیروی تروریست هم از پای در آمدند.

 

تل‌آویو: اسد اگر پیروز شود ایران به مرزهای اسرائیل می‌رسد

 

وزیر کابینه رژیم‌صهیونیستی با اشاره به پیروزی‌های جاری ارتش سوریه علیه تروریست‌ها گفته پیامد پیروزی دولت دمشق، حضور ایران در مرزهای اسرائیل است.

 

«بلک واتر» باز هم در یمن تلفات داد

 

عملیات ارتش و نیروهای مردمی یمن در استان «تعز» به کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران شرکت امنیت آمریکایی «بلک واتر» منجر شد.

 

کشته شدن ده‌ها سرباز سعودی در شهر «میدی» یمن

 

منابع نظامی یمن از کشته و زخمی شدن ده‌ها سرباز دیگر سعودی و عناصر مزدور ائتلاف ضد یمنی در شهر «میدی» استان حجه خبر دادند.

 

انصارالله خبر زخمی شدن رهبر خود را تکذیب کرد

 

تهران – ایرنا – پایگاه خبری اخبارالساعه امروز (دوشنبه) به نقل از افراد آگاه عضو جنبش انصارالله یمن خبر زخمی شدن محمد علی الحوثی رهبر این جنبش را تکذیب کرد.

 

پیش بینی سقوط ارزش ریال عربستان

 

دولت بهار: بانک ” سوسیته ژنرال” فرانسه پیش بینی کرد که ارزش ریال عربستان در روزهای آینده کاهش یابد.

 

عربستان یک سد و یک مخزن آب را در یمن بمباران کرد

 

تهران- ایرنا- جنگنده های عربستان سعودی در ادامه حملات خود به مناطق غیرنظامی و زیرساخت های یمن، سد «سقام» شهر «صرواح» در «مارب» و یک مخزن آب را در صنعا بمباران کردند.

 

اعتراضات مردمی به بمباران شمال عراق توسط ترکیه در اربیل

 

صدها نفر از مردم شهر اربیل در اعتراض به بمباران روستاهای شمال عراق توسط جنگنده های ترکیه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

آیا سیاست خارجی اردوغان در حال نابودی است؟

 

«شریک خود را انتخاب کن!» این شیوه تازه رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در سیاست خارجی است که گویی به استیصال رسیده است. پس از نحوه برخورد با کردهای ترکیه و عکس العمل نسبت به بحران سوریه این بار نوبت به انتقاد از نحوه عملکرد امریکا برای نزدیکی با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ ی د) رسیده است. او با تاکید بر اینکه نزدیک به تمام سلاح های در اختیار پ ک ک را سلاح های ساخت امریکا، روسیه و کشورهای غربی تشکیل می دهد،

 

 نابودی میراث اردوغان به دست اردوغان

 

هنوز مدت زیادی از زمانی که سیاست خارجی ترکیه به شهرت رسیده بود، نگذشته است. در آن زمان ترکیه با به حداقل رساندن اختلافات با همسایگان به آرامی در حال تبدیل شدن به قدرتی در منطقه بود. این کشور در همان زمان تبدیل به یک نمونه کلاسیک از افزایش قدرت نرم از طریق دموکراسی و اصلاحات اقتصادی در داخل ترکیه محسوب می شد.

 

HDP حزبی کردها نیست/ پ.ک.ک برای کسب طرفدار از هویت کردی استفاده می کند

 

سرویس ترکیه- رئیس حزب اسلام گرای هوداپار در سخنانی اعلام کرد که حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) حزب کردها نیست. حزب دموکراتیک خلق ها، حزب مناطق دموکرات، کنگره جوامع دموکرات و … کدام یک از آنان نام کردستان را یدک می کشند؟

 

پیام تند اردوغان به واشنگتن درباره پ ک ک

 

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش آماده است «اگر لازم باشد» اجازه دهد ده‌ها هزار پناهجوی سوری که در پشت مرزها گرفتار شده‌اند وارد خاک ترکیه شوند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در هواپیمایش در حین بازگشت از کشور سنگال مدعی شد: حکومت سوریه در حال حاضر بخش‌هایی از حلب را مسدود کرده است. ترکیه در حال حاضر با تهدید رو به رو است.

 

…::: اخبار داخلی :::…

مجلس «پژو» را تحریم می کند

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه شراکت با پژو را در راستای منافع ملی ارزیابی نکرده و با تحریم این شرکت، خودروسازان داخلی را تشویق به شراکت با خودروسازان برتر جهان می کنند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی …

بازگشت خریداران فلز سرخ با دست پر

 

بازگشت خریداران فلز سرخ با دست پردنیای معدن -سحر نمایشی: بازار سردر‌گم و پر ابهام فلزات پایه داخلی که این روزها بیشتر تحت تاثیر نرخ جهانی بورس فلزات لندن قرار می‌گیرد، روز گذشته را با افت و خیز قیمت‌ها به پایان رساند. البته در میان فلزات اساسی، مس طی هفته گذشته از نوسانات بیشتری برخوردار بوده و بررسی تغییر و تحول این فلز سرخ در بورس فلزات لندن نشان می‌دهد قیمت میانگین هفتگی این محصول در مقایسه با دو هفته گذشته حدود ۲درصد رشد کرده است.

 

لازم است در فرصتی طراحان خارجی در مواجهه با طراحان داخلی قرار گیرند

 

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانیال عبادی، بازیگر و مدلینگ که سال گذشته با ارائه فیلمی مرتبط با هنر مد و پوشش در جشنواره مد و لباس شرکت کرده بود؛ در گفتگو با پنجمین جشنواره بین المللی  مد و لباس فجر بر اهمیت صنعت-هنر مد و لزوم توجه به این هنر تاکید کرد.

 

برآورد ظرفیت اقتصادی مالیات در استان‌های کشور

 

افزایش شاخص توسعه انسانی به افزایش مالیات بر درآمد، ثروت، فروش و کل می‌انجامد و سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از کل ارزش افزوده به صورت غیر مستقیم در ظرفیت مالیاتی دخیل می‌باشد.

 

نظارت بر کیفیت هوا با گجت هوشمند «ایرویژوال نود»

 

ایرویژوال نود دارای حسگرهای داخلی برای تشخیص ذرات معلق و دی اکسید کربن است و افزون بر این از فناوری لیزر و هوش مصنوعی به منظور نظارت بر PM2.5، PM10، و سطوح دی اکسید کربن در محیط داخل و خارج سود می برد.

 

گفت‌وگو با کسی که در برابر سفارت عربستان عکس سلفی گرفت/ یگان ویژه که هیولا نیست

 

مهدی حیدری که با یگان ویژه عکس سلفی گرفت، مدعی‌است فقط کار آنهایی اشتباه بود که شب قبل به سفارت عربستان حمله کرده‌اند نه آنهایی که برای اعتراض به اعدام شیخ نمر تجمع کرده بودند.

 

آیا مروارید سیاه جایگزینی برای طلای سیاه‌ می‌شود؟

 

صادرات مبتنی بر تولید داخلی، فرآوری مواد خام، استفاده حداکثری از منابع موجود و حتی محصولات حاصل از میعانات نفتی؛ در مسیر تبدیل اقتصاد آسیب پذیر تک محصولی کشورمان به یک اقتصاد چند محصولی پویا، امروز از استرتژی های نظام به حساب می آید.

 

صادرات محور فعالیت های خودروسازان

 

اگر محصولی که در ایران خودرو تولید می شود، قابلیت صادرات داشته باشد، به معنای رضایت مشتریان در بازار داخلی است.

 

دستاوردهای انقلاب در زمینه صنعت نفت ستودنی است

 

به گزارش اویل نیوز؛ سعید حیدری طیب، افزایش تولید و توزیع گاز را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: هم‌اکنون ایران افزون بر تأمین نیاز داخلی خود در دو بخش صنایع و خانگی، صادرات این کالا را نیز در دستور دارد.

 

دانشجویان کردستانی به اردوهای راهیان نور می‌روند

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: اردوهای راهیان نور در پیوند نسل جدید با نسل جنگ‌تحمیلی و آشنایی جوانان بسیار اثر گذار خواهد بود.

 

مرکز ویژه موسیقی در سنندج احداث می‌شود

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سال آینده مقدمات احداث مرکز ویژه موسیقی در سنندج فراهم می‌شود.

 

در پی بارش برف و لغزندگی معابر، مدارس تعدادی از شهرهای استان کردستان تعطیل شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، آموزش و پرورش استان کردستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر، امروز دوشنبه (۱۹ بهمن) کلیه مدارس شهرستان بیجار، مراکز پیش دبستان و مدارس ابتدایی سطح شهر سنندج و قروه، مدارس ابتدایی و متوسطه اول موچش و کلیه مدارس روستایی شهرستان‌های قروه و سنندج در نوبت صبح تعطیل است.

 

وجود صنایع مادر در کردستان پایداری توسعه و اشتغال را ایجاد می کند/ راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری و سرمایه گذاری در کردستان
سرویس کردستان-رئیس پارک علم و‌ فناوری استان کردستان گفت: راه اندازی صنایع کوچک نقش مهمی در توسعه و اشتغال دارد و زود به نتیجه می رسد و درست که صنایع مادر و کوچک لازم و ملزوم هم هستند اما اگر صنایع مادر در کردستان وجود داشته باشد شاهد توسعه و اشتغال پایدار خواهیم بود.

 

کاندیداهای تایید صلاحیت شده حوزه مریوان و سروآباد به ۲۱ نفر رسید+ اسامی
سرویس کردستان- پس از پایان کاری شورای نگهبان در مرحله دوم تایدیه صلاحیت کاندیداهادر حوزه انتخاباتی مریوان و سروآباد بیش از ۹ نفر دیگر تاید صلاحیت شدند.

 

پروژه گازرسانی به ٨ هزار خانوار روستایی استان کرمانشاه به بهره برداری رسید 

 

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه گازرسانی به ١١۴ روستای استان کرمانشاه با حضور استاندار و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

 

اسامی تاییدصلاحیت شدگان این حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد به شرح ذیر است.

 

عزت درستان کارممد فرمانداری مریوان؛ احمد احمدی کارمند اداره برق سروآباد؛ حسین ادمن مدرس دانشگاه؛ هیرش انتظامی مدرس دانشگاه؛ عثمان باقدم عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مریوان؛ هادی بهرامی دبیر آموزش و پرورش؛ موسی پور مرادی مدیر اداره مالی دانشگاه پیام نور واحد مریوان؛ ستار جوانمردی پژوهشگر ؛ مسعود خوران دبیر آموزش و پرورش؛ محمد خوشرویی دبیر اموزش و پرورش؛علی رشیدی کارمند بانک؛ عبدالله رشیدی پور فرماندار اسبق مریوان؛ فیروز عارفی مدیر مدرسه؛  جمال عزیزیانی فر کارمند دانشگاه آزاد؛ رحمان علی رمایی دبیر اموزش و پرورش؛ حسین فلاحی دبیر آموزش و پرورش؛ شیواقاسمی پور مدیر اموزشگاه غیرانتفاعی؛ امید کریمیان نماینده فعلی مریوان؛ محمدناهید محمدی دبیر آموزش و پرورش؛ منصور مرادی کامند بانک؛ سیدعزیزمینویی مدرس دانشگاه.

 

شرحِ شیوایی شعر شامی کرماشانی / ظاهر سارایی(شاعر، محقق و ناشر ایلامی)
سرویس فرهنگ و هنر- در اوایل دهه‌ی شصت، در کرمانشاه، دانشجوی مرکز تربیت معلم شهید اشرفی اصفهانی بودم و در آخرین ماه‌هایی که آن‌جا بودم کتاب «چه‌پگه‌ی گول» چاپ شد و این توفیق به دست آمد که از نزدیک با شعر شامی کرماشانی آشنا شوم. این کتاب را «ماموستا هه‌ژار» تهیه و تدوین کرده بود و مقدمه‌ی مبسوطی نیز بر آن به کُردی سورانی نگاشته بود.

 

تیم کرمانشاه قهرمان سپک تاکرای زیر ۱۸ سال کشور شد

دومین دوره مسابقات سپک تاکرای رده آقایان زیر ۱۸ سال قهرمانی کشور، گرامیداشت دهه فجر که در شهرستان اراک جریان داشت، با قهرمانی تیم کرمانشاه به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، این رقابت‌ها در مجموعه ورزشی پنجم مرداد شهرستان اراک و با حضور ده تیم برگزار شد که ۴۳ ورزشکار در آن حضور داشتند.

 

شهادت یک مدافع حرم از کرمانشاه

 

وکیل ملت: سجاد حبیبی از جوانان برومند استان کرمانشاه به عنوان هشتمین شهید مدافع حرم کرمانشاه در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

 

یک کشته و سه نفر مجروح در مسیر ارتباطی اسد آباد -کرمانشاه

بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری در شهرستان اسدآباد یک نفر فوت و سه نفر مجروح شدند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری در شهرستان اسدآباد یک نفر فوت و سه نفر مجروح شدند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی