سایز متن   /

صدها نفر از معترضین یکشنبه (۱۸ بهمن ماه) مقابل مجتمع سازمان ملل در اربیل عراق تجمع کردند و خواستار پایان دادن بمباران های هوایی ترکیه علیه گروه های مسلح کرد شدند.

کوردپاریز/ صدها نفر از مردم شهر اربیل در اعتراض به بمباران روستاهای شمال عراق توسط جنگنده های ترکیه تجمع اعتراضی برگزار کردند. این اعتراضات به خشونت گرایید و موجب زخمی شدن سه افسر پلیس شد.

بمباران مناطق شمالی عراق توسط ترکیه به بهانه مقابله با گروه پ ک ک اعتراضات دولت مرکزی عراق را نیز در پی داشته است. چند روز اخیر نیروی هوایی ترکیه حملات گستررده ای را علیه مواضع گروه پ ک ک در شمال عراق آغاز کرده اند. به گفته منابع نظامی ترکیه این عملیات از ۳ فوریه آغاز شده است و در آن هواپیماهای بدون سرنشین، هواپیماهای شناسایی آواکس، جنگنده های اف ۴ و اف ۱۶ شرکت داشتند.

گفته می شود در این اعتراضات جمعی از هواداران پ.ک.ک به یک دختر خبرنگار حمله کرده اند و فیلم آن در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شده است.

این حملات ترکیه به مواضع پ.ک.ک، به شدت اعضا و سران این گروه را تحت فشار قرار داده است. اما دولت ترکیه می گوید تا زمانیکه اعضای این گروه سلاح های خود را بر زمین نگذارند ارتش این کشور به بمباران مواضع این گروه ادامه خواهد داد. احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در همین رابطه در یک نشست در شهر ماردین با بیان اینکه داعش ازسنی های تندرو برای برهم زدن نظم عمومی استفاده می کنند، گفت پ.ک.ک نیز از شهروندان کرد برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کند و دولت ترکیه اجازۀ اینکار را به این گروه نخواهد داد.

به گفتۀ مقامات ارتش ترکیه از ابتدای این حملات علیه مواضع پ.ک.ک در شهرهای جنوبی این کشور نزدیک به ۷۵۰ نفر از اعضای این گروه کشته شده اند.

م: رسانه های اقلیم کردستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی