سایز متن   /

نشست ۶ حزب سیاسی در مناطق کردنشین ترکیه به پایان رسید. این احزاب پس از نشست با انتشار بیانیه ای از پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) و دولت ترکیه خواستند که جنگ و درگیری را متوقف کنند. این احزاب همچنین حمایت خود را از استقلال اقلیم کردستان اعلام کردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداو، نشست این احزاب که در روزهای ۶ و ۷ فوریه در دیاربکر برگزار شد، به کار خود پایان داد. پس از اعلام پایان نشست، بیانیه ای مشترک منتشر شد که در آن از اقدامات پ.ک.ک به عنوان راهکاری اشتباه که سبب قتل عام در کردستان شده و همچنین پاسخ دولت به این اشتباه که انجام اشتباهی دیگر است، انتقاد شده و طرفین را به سازش و گفتگو فراخوانده اند. این احزاب اعلام کرده اند که به شدت مخالف خشونت و قتل عام هستند.

لازم به ذکر است که طی ماههای اخیر، صدها هزار تن از کردهای ترکیه به خاطر استراتژی جنگ شهری پ.ک.ک و اقدامات غیرمسولانه ی دولت ترکیه در مقابله با تروریسم و خشونت، آواره و صدها تن نیز کشته و زخمی شده اند. پ.ک.ک با تغییر استراتژی جنگ از کوهستان به داخل شهرها و مقابله ی ارتش با این گروه در داخل شهرها، سبب به وجود آمدن وضعیتی اضطراری شد تا جائیکه شهرهای این مناطق همچون مناطق جنگ زده شده و زندگی در آنها مختل گشته است.

در این میان مردم عادی و بی پناه قربانی سیاست های غلط و اقدامات خشن این دوطرف می شوند که متاسفانه کسی هم صدای این مظلومین را نمی شنود و روزانه بر شمار قربانیان اضافه می شود و خانه های بیشتری به ویرانه تبدیل می شوند. این نتیجه ی تغییر استراتژی جنگ از کوهستان به داخل شهرها توسط پ.ک.ک بود. البته نباید فراموش کرد که پ.ک.ک هنوز هم بطور مستقیم وارد این جنگ شهری نشده و تنها از طریق مسلح کردن نوجوانان و جوانان اقدام به مقابله با نیروهای ارتش می کند و چون این نوجوانان از تجارب کافی در این زمینه برخوردار نیستند، بنابراین به سادگی جان خود را از دست می دهند و قربانی آرزوی سیاسیون بلندپرواز می شوند. از این روست که گفته می شود پ.ک.ک از مردم به عنوان سپرانسانی استفاده می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی