سایز متن   /

به گزارش کوردپاریزبه نقل از الجزیره، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در نشست مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، گفته: «کردستان بخشی از عراق است و امیدواریم که همیشه در این وضع باقی بماند. تجزیه عراق به نفع هیچ کسی نیست. تمام رهبران اقلیم کردستان تاکید کرده اند که خواهان جدایی نیستند و این جدایی به سود این منطقه نیست. هیچ دلیلی برای استقلال کردستان وجود ندارد.من از رهبران اقلیم کردستان می خواهم تا به مردم خود صراحتا واقعیت را بگویند. آن ها باید توضیح دهند که جدایی اقلیم نه برای آنها و نه برای هیچ طرفی دستاوردی ندارد.»

موضوع همه پرسی در خصوص استقلال منطقه اقلیم کردستان از دولت مرکزی بغداد، اخیرا برای باردیگر بر سر زبان ها افتاده، هرچند بسیاری از سران احزاب و شخصیت های سیاسی کرد در اقلیم مخالف استقلال کردستان هستند، اما مسعود بارزانی همچنان بر موضع خود اصرار دارد. این درحالیست که فواد معصوم رئیس جمهور عراق هم که خود از کردهای عراق است، به بحث گذاشتن این موضوع را غیرمنطقی خوانده است.

این درحالیست که اقلیم کردستان با بحران شدید اقتصادی روبرو شده تا جائیکه از هفته ی گذشته تاکنون شمار زیادی از پرسنل ارگان ها وادارات رسمی این حکومت دست به اعتصاب زده اند و هنوز هم راه حلی برای گذار از این بحران ارائه نشده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی