سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه الحیات به نقل از یکی از فرماندهان گروه ارتش آزاد نوشت که اتاق عملیات نظامی ترکیه شروع به تجهیز عناصر این گروه به تسلیحات جدید کرده است. وی با اشاره به اینکه مقادیر زیادی موشک های زمین به زمین که برد آنها بین ۲۰ تا ۴۰ کیلوکتر است به اعضای ارتش آزاد ارائه شده است، افزود: این موشک ها در میان عناصر ۲۵ گروه تقسیم شده است.

این فرمانده ارتش آزاد همچنین افزود: ورود موشک های “تاو” همزمان با کمک های نظامی برای استفاده در جنگ حلب ادامه دارد.

خبرگزاری فرانسه شنبه شب گزارش داد که توپخانه ارتش ترکیه مواضع ارتش سوریه را در شمال این کشور در نزدیک شهر لاذقیه گلوله باران کرد. در همین حال منابع نظامی ترکیه اعلام کردند که ارتش این کشور مواضع اعضای ی.پ.گ (شاخه سوری پ.ک.ک) در نزدیک شهر اعزاز در شمال سوریه را با توپخانه‌ گلوله باران کرده است. دولت آنکارا اعضای این گروه را به عنوان سازمانی تروریستی قلمداد می‌کند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد ارتش ترکیه با حملات توپخانه‌ای پایگاه هوایی سوریه و روستایی را که اعضای گروه ی.پ.گ در آن مستقر هستند‏ گلوله باران کرده است.

ی.پ.گ شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) است که هردو به عنوان زیر شاخه‌های پ.ک.ک در شمال سوریه شناخته می‌شوند و به عقیده‌ی مقامات ترکیه‏، سران و اعضای این گروهها به دستور سران کوهستان نشین پ.ک.ک در شمال عراق عمل می‌کنند و بدون اجازه‌ی آنها قادر به انجام هیچ کاری نیستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی