سایز متن   /

سردار قلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا، حمایت ایالات متحده از اعضای مسلح پ.ی.د (ی.پ.گ – شاخه نظامی – سوری پ.ک.ک) یا همان حزب کارگران کردستان ترکیه را یک اشتباه بزرگ راهبردی توصیف و در مورد خواست آمریکا برای توقف توپخانه‌ایی ترکیه علیه این گروهها، ابراز سرخوردگی کرده است.

کوردپاریز/ قلیچ ۲۷ بهمن ماه در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن‌پست گفته: آمریکا از این کار پشیمان خواهد شد، اما آن موقع خیلی دیر است.

دولت باراک اوباما، عضوی از ناتو را در کنار حزب اتحاد دمکراتیک(پ.ی.د) قرار داده است .یک هم‌پیمان و یک سازمان تروریستی، در یک سطح!؟ واشنگتن در برابر روس‌ها، چه در جریان جدایی کریمه اوکراین، چه در زمان استفاده از جنگ‌افزار شیمیایی در سوریه کوتاه آمده و ما (ناتو) در حال باختن هستیم.

آنکارا یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) را مانند حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، گروههای تروریستی می‌داند. اما ایالات متحده سیاست دیگری در قبال این گروهها در پیش گرفته و از آنها حمایت می‌کند. این موضوع به تنش‌هایی در روابط آنکارا و واشنگتن انجامیده است.

ترکیه طی روزهای گذشته دست به بمباران مواضع این گروهها در شمال سوریه اقدام کرده که اندکی پس از آن، هم آمریکا و هم فرانسه از آن کشور خواستند از این کار دست بردارد. آمریکا در عین حال خواستار آن شده بود که این گروهها از موقعیت بحرانی و آشفته فعلی در سوریه به سود خود استفاده نکنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی