سایز متن   /

کوردپاریز/ گروه TAK «شاهین‌های آزادی کردستان» مسئولیت بمبگذاری آنکارا را بر عهده گرفت. این گروه در وبسایت خود مسئولیت بمبگذاری روز چهارشنبه در آنکارا را قبول کرده است.

اگرجه این گروه اعلام کرده است که هیچ وابستگی به گروه پ.ک.ک ندارد بعضی از رسانه‌ها این گروه را نزدیک به گروه پ.ک.ک می‌دانند.
 چهارشنبه شب یک خودروی بمب‌‌‌‌گذاری شده در مرکز شهر آنکارا، داخل یک پادگان نظامی و در ۳۰۰ متری ساختمان ستاد کل ارتش ترکیه، منفجر شد.  منابع خبری از کشته شدن ۲۸ تن و زخمی شدن ۶۱ نفر دیگر خبر دادند. 
در بیانیه ای که این گروه منتشر کرده آمده است: بمب را عبدالله سونمَز متولد ۱۹۸۹ منطقه “گورپینار” استان وان، با کد «زینار راپه رین» در منطقه نظامی میدان اینون آنکارا منفجر کرده است. این عملیات برای انتقام مردم مظلوم و بی دفاع جزیره صورت گرفته است که در حملات بی رحمانه ارتش ترکیه کشته شده اند.

گفتنی است پیشتر جمیل بایک با اعلام این که نمی داند چه گروهی بمب گذاری آنکارا را انجام داده است گفته بود که این اقدام پاسخی طبیعی به کشتارهای دولت ترکیه است و اکنون این گروه که این بمب گذاری را در پاسخ به کشتار کردهای جزیره انجام داده اند. این گروه رسما خود را وابسته به پ.ک.ک اعلام نکرده است اما از ساختار سازمانی پ.ک.ک پیروی می کند و نیروهای آن با کد عملیاتی شناخته می شوند و ساختاری شبیه به گروههای اقماری پ.ک.ک دارد. پ.ک.ک هم گفته که این گروه از پ.ک.ک نیست. اما این گروه را پ.ک.ک زمانی تاسیس کرد که تصمیم گرفته بود وارد فاز سیاسی شود و تلاش کند تا خود را از لیست ترور جهانی خارج کند. بنابراین اعمال و افعالی از این نوع را از طریق همچنین گروههایی انجام می‌دهد تا به اسم پ.ک.ک نوشته نشوند.


 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی