سایز متن   /

داود اوغلو از ارتباط بین پ ک ک و وای پی جی خبر داد

 

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز ، احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه گفت: بعد از بمب گذاریهای چند روز قبل آنکارا افراد و تجهیزات بیشتری برای حفاظت از پایتخت اختصاص خواهد یافت.

 

چرا برای ترکیه اعزاز وجرابلس مهم است؟

 

پس از قدرت نمایی های ارتش سوریه در جبهه حلب، ارتش ترکیه، مناطقی از حلب و اعزاز را گلوله باران کرد تا کردهای وابسته به پ. ک. ک یعنی «واحدهای دفاع از خلق» (YPG) نتوانند با خاطر آسوده، به قلمروگشایی های خود ادامه دهند.

 

سی ان ان: شدت گرفتن اختلاف آنکارا و واشنگتن درباره کردها

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، به گزارش سی ان ان ، اختلاف ترکیه با آمریکا بر سر حمایت از کردهای مسلح این کشور که آنکارا آنان را به دخالت در بمبگذاری اخیر متهم می کند گسترده تر شده است.

 

جنبش تغییر برای فعال کردن پ.ک.ک در سلیمانیه تلاش می‌کند

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان-عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی) از احتمال وقوع هرج‌ومرج در استان سلیمانیه به دلیل فشارهای حزب کارگران کردستان (PKK) و جنبش تغییر (گوران) به اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) و استانداری سلیمانیه خبر داد.

 

از سر گیری بمباران مواضع کردها در شمال عراق توسط ارتش ترکیه

 

خبرگزاری آریا- ارتش ترکیه بمباران مواضع کردها در شمال عراق را از سر گرفت.

به گزارش خبرگزاری آریا، ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های این کشور، حملات هوایی خود به مواضع اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق را از سر گرفتند.

 

بشار اسد: به حمایت روسیه و ایران برای تکمیل پیروزی‌ها اعتماد دارم

 

رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه حمایت‌های ایران و روسیه در پیروزی‌های ارتش سوریه تعیین کننده است، تأکید کرد که به ادامه یافتن این حمایت‌ها اعتماد دارد.

 

داووداوغلو: آمریکا بدون اما و اگر از ما حمایت کند

 

نخست‌وزیر ترکیه از بکارگیری مکانیزم‌های جدید و سخت‌تر امنیتی در کشورش بخصوص پایتخت خبر داد.

 

واشینگتن پست: بحران امنیتی در ترکیه وارد مرحله خطرناکی شده است

 

وقوع چندین حادثه تروریستی در ترکیه، اوضاع امنیتی این کشور را با بحران جدی و کم سابقه ای مواجه کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ واشینگتن پست در گزارشی به قلم “لیز اسلای” نوشت: ترکیه در ماه های اخیر با کابوس بمب گذاری های انتحاری دست و پنجه نرم می کند. دشمنان ترکیه به مرزهای این کشور نفوذ کرده اند و همسایگان نیز ناکارآمدی آنکارا در مقابله با تروریسم را به باد انتقاد گرفته اند.

 

اولاند : احتمال جنگ بین روسیه و ترکیه زیاد است

 

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از احتمال درگیری نظامی بین ترکیه و روسیه خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه نوشت : فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در سخنانی نسبت به وقوع جنگ بین ترکیه و روسیه هشدار داد.

 

فرار ۶۹ میلیارد دلار سرمایه خارجی از ترکیه

 

۶۹ میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال ۲۰۱۵ میلادی از این کشور فرار کرده است.

 

چرا اوضاع ترکیه وخیم است؟

 

پایگاه اینترنتی هفته‌نامه “تایم”، پنج واقعیتی را که نشان‌دهنده‌ شرایط وخیم ترکیه است، منتشر کرد.

 

قلیچداراوغلو: ترکیه در حال تبدیل شدن به پاکستان دیگر است/حزب حاکم کشور را حمام خون کرده

 

رهبر حزب “مردم جمهوری خواه” با انتقاد از سیاست های حزب حاکم “عدالت و توسعه” اعلام کرد، این حزب ترکیه را به حمام خون تبدیل کرده و ترکیه در حال تبدیل شدن به پاکستانی دیگر است.

 

کشف۵۰۰ کیلومواد منفجره دردیاربکر ترکیه

 

رسانه های ترکیه مدعی شدند که پلیس این کشور ۵۰۰ کیلو مواد منفجره در دیاربکر کشف کردند.

 

دمشق: سران احمق ترکیه می‌خواهند آمریکا و اروپا را به راهی خطرناک بکشانند

 

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه سران احمق ترکیه تلاش می‌کنند آمریکا و اروپا را به راهی بکشانند که عواقب خوبی ندارد، گفت که دمشق اجازه نمی‌دهد ترکیه حاکمیت سوریه را نقض کند.

 

سودای استقلال، تنها مسعود بارزانی آرزوی آن را دارد

 

این در حالی است که بر سر ادامه ریاست مسعود بارزانی بر اقلیم نیز اختلاف های سنگینی وجود دارد که بسیاری معتقدند اصرار او بر برگزاری رفراندوم در حقیقت تلاشی از سوی او برای سرپوش گذاشتن بر نیت اصلی اش یعنی حفظ ریاست اقلیم است. پیش از این مسرور بارزانی، مشاور شورای امنیت اقلیم در صفحه فیسبوک خود نوشته بود: «عراق بر اساس جغرافیای اشتباهی تشکیل شده اگر چه یک قرن است تلاش می کند همین وضعیت را حفظ کند. به اعتقاد اقلیم کردستان ظهور داعش در منطقه دلایل سیاسی دارد.»

 

جهانگیری :انتظار داریم اقلیم کردستان عراق با گروه های تروریستی برخورد جدی تری داشته باشد

 

معاون اول رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: انتظار داریم مسئولان اقلیم کردستان عراق برای مقابله با تعرض گروه های تروریستی و فعالیت های مسلحانه ای که بعضاً از این مرزها علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، توجه و رسیدگی جدی تری داشته باشند.

 

جنبش تغییر برای فعال کردن پ.ک.ک در سلیمانیه تلاش می‌کند

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان-عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی) از احتمال وقوع هرج‌ومرج در استان سلیمانیه به دلیل فشارهای حزب کارگران کردستان (PKK) و جنبش تغییر (گوران) به اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) و استانداری سلیمانیه خبر داد.

 

تشکیل کمیته‌ای برای بازگرداندن اموالی که به‌طور غیرقانونی از اقلیم کردستان خارج‌شده است

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس جنبش اصلاح و توسعه کردستان از تشکیل کمیته‌ای شفاف‌سازی از سوی سازمان‌های جامعه مدنی در اربیل برای بازگرداندن اموالی که به‌طور غیرقانونی از اقلیم کردستان خارج‌شده، خبر داد.

 

صادرات نفت کردستان عراق به روزانه ۶٠٠ هزار بشکه رسید

 

صادرات نفت خام منطقه کردستان عراق از طریق خط لوله جیهان در ماه ژانویه ٢٠١۶ در مقایسه با ماه پیش از آن ٢٠ هزار بشکه افزایش یافت و به ۶٠٠ هزار بشکه در روز رسید.

 

زیان روزانه‌ ۷۹ میلیون دلاری انفجار خط لوله‌ نفتی اقلیم کردستان

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کمیسیون دارایی پارلمان کردستان عراق، اعلام کرد که‌ انفجار خط لوله‌ نفتی میان اقلیم کردستان و ترکیه‌ روزانه‌ ۷۹ میلیون دلار زیان را برای اقلیم به‌ دنبال دارد.

 

بمباران شدید مواضع داعش در شمال عراق توسط ائتلاف بین‌المللی

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی، مواضع داعش در منطقه‌ باقرت واقع در محور مخمور در شمال عراق را بمباران کردند.

 

مشارکت نیروهای پیشمرگ در عملیات آزادسازی موصل

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نماینده اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در مجلس عراق از تأکید نخست‌وزیر عراق بر مشارکت نیروهای پیشمرگ در عملیات آزادسازی موصل خبر داد.

 

کشته شدن یک نظامی اماراتی دیگر در یمن

 

به گزارش مشرق ،فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات امروز (یکشنبه) اعلام کرد یک نظامی دیگر این شیخ نشین به نام «عبید سالم سعید البدواوی» در یمن کشته شده است.

 

موشک “کورنت”ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد

 

تانک های “آبرامز” سعودی با موشک “کورنت” و “میلان” می توانند منهدم شوند.

 

اسارت هشت سرباز ائتلاف سعودی و انهدام پنج خودروی عربستان در یمن

 

منابع امنیتی یمن از به اسارت درآمدن هشت سرباز مزدور وابسته به ائتلاف سعودی در صحرای “میدی” در مرزهای عربستان و انهدام پنج خودروی نظامی ارتش عربستان خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله امروز هشت نفر از سربازان مزدور ائتلاف سعودی را در عملیات پاکسازی صحرای «میدی» استان حجه واقع در غرب یمن به اسارت گرفتند.

 

اسارت ۸ سرباز مزدور ائتلاف سعودی/ انهدام خودروهای نظامی عربستان

 

منابع امنیتی یمن از به اسارت درآمدن ۸ سرباز مزدور وابسته به ائتلاف سعودی در صحرای «میدی» در مرزهای عربستان و انهدام ۵ خودروی نظامی ارتش عربستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه المسیره، ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله دیروز هشت نظامی مزدور سعودی را در عملیات پاکسازی صحرای «میدی» در استان حجه واقع در غرب یمن به اسارت گرفتند.

 

عربستان بزرگترین تهدید خاورمیانه است

 

اندیشکده آمریکایی «موسسه هوور» در مطلبی با تاکید بر «فرقه‌گرایی ضد شیعه» ریاض در یمن، سوریه و بحرین، ادعاهای ضد ایرانی سعودی را رد کرد و نوشت: «عربستان سعودی بزرگترین تهدید خاورمیانه است».

 

کشته شدن ۳ سرباز ترک در درگیری با «پ‌ ک‌ ک»

 

ارتش ترکیه، کشته و زخمی شدن هفت تن از سربازانش در جریان عملیات نظامی در استان دیار بکر را تایید کرد.

 

خستگی مردم ترکیه از اردوغان!

 

انفجارهای تروریستی در آنکارا و دیار بکر ترکیه که در آن ۴۰ نظامی این کشور و دهها نفر از مردم عادی کشته و زخمی شده‌اند بار دیگر شرایط امنیتی خاص را در سراسر این کشور موجب شده است.

 

از سرگیری عملیات هوایی ارتش ترکیه در اقلیم کردستان عراق

 

سرویس ترکیه- جنگنده های ترکیه با پرواز در آسمان اقلیم کردستان عراق مواضع پ.ک.ک شامل پناهگاه و انبارهای تسلیحاتی که قبلا مورد شناسایی قرار گرفته بود را بمباران کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی