سایز متن   /

ترکیه شمال عراق را بمباران کرد

 

جنگنده های ترکیه عصر روز چهارشنبه، مواضع گروه «پ ک ک» در شمال عراق را بمباران کردند.

 

واشنگتن: با ترکیه بر سر یگان مدافعان خلق کردستان اختلاف نظر داریم

 

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری فارس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید واشنگتن بر سر همکاری یگان مدافعان خلق کردستان سوریه (YPG) با تروریست های پ ک ک با ترکیه اختلاف نظر دارد.

نشست کماکان در حال برگزاری است.

 

دادستان ترکیه حکم لغو فعالیت شبکه تلویزیونی کرد زبان IMC TV را صادر کرد

 

سرویس ترکیه- دادستان جمهوری ترکیه در آنکارا طی حکمی فعالیت شبکه تلویزیونی کردزبان IMC TV برای گروه های تروریستی و تبلیغ در جهت منافع پ.ک.ک را تایید کرده و در حکمی مجوز فعالیت این شبکه تلویزیونی را لغو کرد.

 

نقض آتش بس، بهانه اجرای پلان B

 

حامد رحیم پور

دراولین روز اجرای آتش بس موقت در سوریه، گروه های مسلح در منطقه عندان در استان حلب آتش بس را نقض کردند. آتش بسی که اجرای آن از همان ابتدا هم با وجودحداقل بیش از ۲۵۰ گروه مسلح در سوریه ودر نبود نظارت و سازوکار برای شناخت این که کدام یک از این گروه ها به آتش بس پایبند خواهند بود، شکست خورده تلقی می شد.

 

ترکیه – معماری عثمانی

 

ترکیه کشوری است به پایتختی آنکارا که ۹۰درصد آن در قاره آسیا و۱۰در صد آن یا همان استانبول در قاره اروپا قرار دارد .این کشور از شرق با ایران ،از شمال به در یای سیاه واز جنوب به مدیترانه وسوریه هم مرز است. دین ۹۹در صد مردم ترکیه اسلام وعمدتا سنی هستند. بااین حال این کشور متاسفانه دارای حکومت لائیک می باشد.

 

نیروهای مردمی عراق و کینه حامیان تروریست ها

 

پس از اظهارات بی اساس سفیر عربستان در عراق علیه نیروهای مردمی در این کشور، وزرای خارجه امارات و ترکیه نیز اظهارات مشابهی علیه بسیج مردمی داشتند که موجب واکنش مقامات عراق به این اظهارات شد.

 

اعلام حکومت نظامی در دیاربکر ترکیه

 

پلیس ترکیه معترضان به حملات نظامی ارتش این کشور در مناطق کردنشین ترکیه در دیاربکر را با توسل به زور متفرق کرد.

 

روسیه برای روابط با ترکیه شرط گذاشت

 

ترکیه برای عادی سازی روابط با روسیه و حذف پیامدهای منفی ساقط کردن جنگنده سوخو ۲۴ روسی از آسمان روابط سرد و تیره دو کشور، براساس اعلام مسکو باید ضمن عذرخواهی و پرداخت غرامت، تعهد بسپارد چنین اقدام هایی را تکرار کند.

 

تجار سوئیسی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در ایران مبادلات کم و نامتوازن دو کشور را بهبود بخشند

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: حجم مبادلات تجاری ایران و سوئیس کم و نامتوازن است و تجّار و سرمایه‌گذاران سوئیسی با آگاهی از ظرفیتهای فراوان ایران می‌توانند این تراز را بهبود بخشند.

 

نتایج نهایی حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

 

آخرین نتایج رسمی شمارش آراء انتخابات نهمین دوره مجلس شواری اسلامی در حوزه انتخابیه زرند وکوهبنان اعلام شد .

 

ورود جنگنده‌های سعود به اینجرلیک ترکیه

 

چهار فروند جنگنده اف ۱۵ نیروی هوایی رژیم سعودی وارد پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه شدند. یک هیات نظامی مقدماتی ۳۰ نفره نیز با چند فروند هواپیمای باری از نوع C-130 به همراه تجهیزات وارد پایگاه نظامی اینجرلیک شده‌اند.

 

کاکایی: ترکیه می‌خواهد نظم منطقه‌ای را تغییر دهد/ آنکارا مداخله نظامی گسترده در سوریه نخواهد داشت

 

تحولات در سوریه به سمت پیچیده تر شدن می رود و بازیگران منطقه ای خواهان نقش آفرینی بیشتر در این بحران و منازعه پیچیده شده هستند.

 

داعش وارد شهر کردنشین تل‌ابیض شد/ نقض آتش‌بس در برخی مناطق سوریه

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه با بیان این مطلب اعلام کرد که اعضایی از داعش توانسته‌اند به داخل این شهر در حومه شمالی استان رقه نفوذ کنند و این امر هم‌زمان با حملات ترکیه به محل استقرار یگان‌های کرد در این منطقه و حملات ائتلاف تحت امر آمریکا به مواضع داعش صورت گرفته است.

 

لقبی که داود اوغلو به اردوغان داد

 

آرمان پرس:واحد مرکزی خبر نوشت: داوداوغلو ، اردوغان را رهبر افسانه ای حزب عدالت و توسعه توصیف کرد.

 

اوباما: اوضاع سوریه و عراق بسیار پیچیده است

 

او گفت: ائتلاف ۶۶عضوی ما، از جمله شرکای عربی، به تقویت قوایمان ادامه می‌دهیم. کشورهای بیشتری هرروز به ما کمک بیشتری می‌کنند. در حملات هوایی روزانه ما که تا کنون بیش از ۱۰هزار حمله بوده است همچنان نیروهای داعش را مورد هدف قرار می‌دهد.» رئیس جمهور‌ آمریکا در ادامه بر هدف قرار دادن سران و فرماندهان داعش تأکید کرد و گفت: این افراد را یکی پس از دیگری شکار خواهیم کرد.

 

بازگشت ۴۰ درصد آوارگان عراقی از آلمان

 

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عراقی نهرین از بغداد ، منابع رسانه ای عراق از بازگشت چهل درصد آوارگان عراقی از آلمان خبر دادند.

 

شرایط برای اعلام استقلال کردستان عراق مناسب نیست

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسئول روابط خارجی حزب اتحادیه‌ میهنی (یکیتی) با تأکید بر حمایت خود از تشکیل کشور کردستان عراق، گفت که‌ شرایط کنونی اقلیم کردستان برای انجام چنین کاری مناسب نیست.

 

۳ کشته و ۶ زخمی در حمله خمپاره ای به شرق «الرمادی» عراق

 

تروریست های تکفیری داعش منطقه ای در شرق شهر «الرمادی» واقع در استان الانبار عراق را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند که به دنبال آن سه نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.

 

وزارت خارجه عراق سفیر امارات را احضار می کند

 

سخنگوی وزارت خارجه عراق از احضار سفیر امارات به دلیل اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه این کشور درباره نیروهای داوطلب مردمی خبر داد.

 

عراق اظهارات تفرقه انگیز وزیر خارجه ترکیه را محکوم کرد

 

وزارت خارجه عراق اظهارات وزیر خارجه ترکیه، که در آن گفته است نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر موصل کافی نیستند را «مداخله ای آشکار» توصیف کرد.

 

درخواست از العبادی برای آزادسازی حویجه پیش از آزادسازی موصل

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – امیر قبایل العبید عراق از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست، به آزادسازی شهر حویجه و مناطق جنوبی استان کرکوک پیش از آزادسازی موصل بپردازد.

 

انفجار دو بمب در جنوب و غرب بغداد با ۳ کشته و ۱۴ زخمی

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری براثا از بغداد ،�انفجار دو بمب در جنوب و غرب بغداد سه کشته و ۱۴ زخمی بر جا گذاشت .

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد بمبی روز شنبه نزدیک یک واحد صنعتی در منطقه بسمایه در جنوب بغداد منفجر شد .

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی