سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه رسمی ستاد انتخابات کشور، نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه مریوان و سروآباد، بیجار و قروه و دهگلان به صورت قطعی اعلام شد.
حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد
از مجموع ۸۴ هزار و ۹۲۵رای این حوزه منصور مرادی با ۱۵هزار و ۸۱۵رای و امید کریمیان با ۱۲هزار و ۸۱۹ به مرحله دوم راه یافتند.
حوزه انتخابیه بیجار
از مجموع ۴۸هزار و ۶۵۴رای، حمدالله کریمی با ۱۵هزار و ۹۱۹ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
حوزه قروه و دهگلان
از مجموع ۹۷هزار و ۲۵ رای، علی محمد مرادی با ۳۹هزار و ۳۰۲ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
استان کردستان در مجلس شورای اسلامی شش نماینده در پنج حوزه انتخابیه دارد که نتایج دو حوزه انتخابیه تاکنون اعلام نشده است.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کردستان ۶۱۳هزار و ۲۷ نفر از مردم کردستان معادل ۵۳٫۳ درصد در این دوره انتخابات شرکت کردند.

علیرضا آشناگر رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از مشارکت گسترده مردم استان در این دوره از انتخابات قدردانی کرد و افزود: در این دوره شاهد انتخاباتی سالم، رقابتی و پرشور در استان بودیم.
او از همه عوامل اجرایی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، فعالان سیاسی و اجتماعی و خبرنگاران برای کمک به برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و با حضور حداکثری مردم در کمال سلامتی و امنیت قدردانی کرد.
آشناگر با بیان اینکه انتخابات در حوزه ‘سنندج، دیواندره و کامیاران’ به احتمال زیاد به دور دوم کشیده می شود گفت: نتایج انتخابات در حوزه های ‘بیجار’ ؛ ‘قروه و دهگلان’ و ‘مریوان و سروآباد’ به صورت قطعی اعلام شده و حوزه ‘سقز و بانه’ هم هنوز به ثبت نرسیده است.
او در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: نتایج این انتخابات تا پایان امروز اعلام می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: این دوره از انتخابات در کمال امنیت و آرامش و در محیطی سالم و رقابتی برگزار شد.
آرای مردم کردستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هزار و ۱۹۷ شعبه شامل ۵۹۵ شعبه ثابت و ۶۰۲ شعبه سیار جمع آوری شد.
از تعداد کل شعبه های استان کردستان ۷۱۵ شعبه در مناطق روستایی و ۴۸۲ شعبه نیز در مناطق شهری دایر بود.
حدود ۲۴ هزار نفر در استان از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و نیروهای محافظ، مسئولیت برگزاری این دوره از انتخابات را در استان کردستان به عهده داشتند.
یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۵۳۷ نفر در این دوره از انتخابات در استان کردستان واجد رای دادن بودند که از این تعداد ۶۱۳ هزار و ۲۷ نفر برابر با ۵۳٫۳ درصد در انتخابات مشارکت داشتند.
استان کردستان در مجلس شورای اسلامی شش کرسی و در مجلس خبرگان رهبری دو کرسی دارد که ۸۲ نفر برای تصاحب کرسی های مجلس و پنج نفر نیز برای تصاحب کرسی های خبرگان رهبری باهم به رقابت پرداختند.
در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۳۲ نفر، حوزه قروه و دهگلان هفت نفر، سقز و بانه ۱۰ نفر، بیجار ۱۷ نفر و مریوان و سرواباد نیز ۱۶ نفر در عرصه رقابت حضور داشتند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی