سایز متن   /

*- یک روز پس از آنکه تمام عوامل هوادارِ دولت ترکیه امور روزنامۀ پرفروش زمان را بر عهده گرفتند، اخباری در مدحِ رئیس جمهور این کشور جای مطالب انتقادیِ سابق این نشریه را گرفته‌ است. اولین شماره روزنامه زمان در روز یکشنبه و تحت اشراف دولت اردوغان منتشر شد که به وضوح به تمجید از اقدامات دولت پرداخته و خط خبری حزب عدالت و توسعه را پی گرفته است.

کوردپاریز/ صفحه اول روزنامه که قبلاً بدون استثنا به انتقاد از دولت و شخص اردوغان اختصاص داشت، در شماره روز یکشنبه پراز تعریف و تمجید از رئیس‌ جمهور بود. انتشار روزنامه زمان هفته گذشته با حمله پلیس به دفتر آن، متوقف شد و پس از تغییراتی در مسئولیت‌ها دیروز از سرگرفته شد.

نیروهای پلیس ترکیه جمعه (۱۴ اسفند) به ساختمان روزنامه زمان و همچنین افرادی که بیرون این ساختمان تجمع کرده بودند، حمله کردند.

*- منابع خبری ترکیه از عملیات گسترده نیروهای ژاندارمری این کشور ضد گروه پ ک ک در استان شانلی اورفا خبر می دهند.  این عملیات با مشارکت ۳۰۰ نفر از نیروهای ویژه ژاندارمری و ۱۰۰ نفر از نیروهای موسوم به محافظان روستاها در حوالی بخش ویران شهر استان شانلی اورفا آغاز شده است.

*- روزنامه جمهوریت ترکیه هم نوشته: ۶ زندانی وابسته به پ.ک.ک توانسته اند از زندان تیپ D دیاربکر واقع در جاده الازیغ – شانلی اروفا در استان دیاربکر فرار کنند. بعد از فرار این زندانی های پ.ک.ک در منطقه وضعیت فوق العاده اعلام شده و تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف و در داخل زندان اتخاذ شده است. بعد از فرار این زندانی ها، حسین آکسوی، فرماندار دیاربکر و رمضان سولماز، دادستان جمهوری ترکیه در استان دیاربکر به زندان رفته و از نزدیک جزئیات فرار این محکومین را بررسی کرده اند. گفتنی است، بر اساس اخبار منتشر شده زندانی ها با ساخت تونل از داخل سلول ها به خارج زندان توانسته اند از این زندان امنیتی ترکیه فرار کنند.

*- از سوی دیگر در رسانه‌های ترکیه آمد: حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با حمله به مواضع نیروهای امنیتی این کشور دو دستگاه تریلر حاوی سلاح های ارتش را در جنوب شرق ترکیه به آتش کشید. همچنین برای جلوگیری از ورود نیروهای نظامی ارتش ترکیه به منطقه ای در نصیبین چندین تریلر و کامیون دیگر را ربوده و به عنوان سنگر در ابتدای ورودی این شهرستان مستقر کردند. ارتش ترکیه نیز در واکنش به این حملات، عملیات گسترده ای را در این منطقه آغاز کرده است.
مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه حدود هفت ماه است که شاهد درگیری های خونین بین نیروهای دولتی و اعضای پ.ک.ک است. مقامات امنیتی ترکیه پیشتر اعلام کردند، طی این مدت در اثر بمباران مواضع “پ ک ک” در شمال عراق توسط جنگنده ها و درگیری های داخل خاک ترکیه دستکم سه هزار نفر از اعضای این گروه و بیش از ۳۰۰ نفر از مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی