سایز متن   /

*- ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد که ۱۳ نفر از اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و دو نفر از سربازان ارتش در درگیری با یکدیگر در جنوب شرق این کشور کشته شدند.

کوردپاریز/ در بیانیه‌ی این ستاد آمده: دو نفر از نظامیان ترک هنگام انجام عملیات علیه اعضای مسلح پ‌ک‌ک در منطقه سور در شهر دیاربکر کشته شدند. همچنین ۱۳ عضو این گروه نیز در شهر دیاربکر و شرناک واقع در جنوب شرق ترکیه کشته شده‌اند

*- پ‌ک‌ک از سوی دولت ترکیه، اتحادیه‌ی اروپا و ایالات متحده‌ آمریکا، سازمانی تروریستی ارزیابی می‌شود. با این حال دولت ترکیه و پ‌ک‌ک در سال ۲۰۱۲ پس از گفت‌وگوهای متعدد با امضای یک «موافقت‌نامه‌ی صلح» بر سر آتش‌بسی طولانی‌مدت به توافق رسیدند. اما طرفین در مورخ ۲۴ ژوئیه سال گذشته میلادی ، این آتش‌بس نقض و درگیری‌ها را از سر گرفتند. گفته می‌شود تاکنون ارتش ترکیه در جریان عملیات خود برای مقابله با تروریسم، دستکم ۱۲۵۰ تن از اعضای این گروه را در جنوب شرق این کشور کشته است. براساس برآوردهای صورت گرفته از ژوئیه سال ۲۰۱۵، ۱۲۵۰ تن از اعضای مسلح پ‌ک‌ک در جریان عملیات مقابله با تروریسم ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور کشته شده‌اند.

عصمت یلماز، وزیر دفاع ترکیه نیز در جریان جلسه‌ پارلمان این کشور که پنجم مارس ۲۰۱۶ صورت گرفت، گفت: ما در جریان این عملیات ۲۱۹ تن از نیروهای خود را از دست دادیم. البته باید به این نکته اشاره کنم که روند سازش با کردها مهم است و باید ادامه پیدا کند.

*- برخی رسانه ها از قول منابع نظامی ادعا کرده اند که ایالات متحده در آستانۀ تکمیل عملیات ساخت دو پایگاه هوایی در کانتون کوبانی قرار دارد. گفته می‌شود متخصصان آمریکایی مشغول کار بر روی باند فرودگاه پایگاه هوایی متروک رمیلان در استان حسکه و در نزدیکی مرزهای شمال کوردستان (ترکیه) و عراق هستند.
منبع خبری SDF گفت: «بخش اعظم کار به اتمام رسیده است»، و افزود که قرار است پایگاه دوم در شمال کوبانی در استان حلب و در نزدیکی مرز ترکیه احداث شود.
تیم تحلیل امنیتی استراتسفور در ماه ژانویه اعلام کرده بود که تصاویر ماهواره ای در اختیار دارد که نشان می دهد ایالات متحده یک پایگاه هوایی متروک را در نزدیکی رمیلان بازسازی کرده و گسترش می دهد.
منابع می گویند: که این دو پایگاه هوایی برای افزایش حمایت آمریکا از نیروهای مبارز کورد در نبرد با سازمان های تروریستی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی