سایز متن   /

عارف رشدی مشاور دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در گفتگو با خبرگزاری «السومریه نیوز»، گفت: طرح ارائه‌شده از سوی مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان برای انجام اصلاحات و مبارزه با فساد در اقلیم به حمایت و کمک همه احزاب سیاسی کردستانی نیاز دارد و دو حزب پارتی و یکیتی می‌توانند به‌طور اساسی در این طرح مشارکت داشته باشند. این دو حزب در سال‌های گذشته موفق به توسعه و پیشرفت اقلیم کردستان و حفظ ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در آن شدەاند.

کوردپاریز/ از سوی دیگر، عرفات کرم، عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق، طی گفتگو با پایگاه خبری باس نیوز وابسته‌ به این حزب ، خواستار برکناری فوری درباز محمد وزیر امور مهاجرت و پناهندگان دولت عراق وابستە بە جنبش تغییر شد. وی با متهم کردن درباز محمد به‌ بی‌کفایتی و ناتوانی در انجام‌وظیفه،‌ گفت: درباز محمد در منصب خود هیچ کمکی به‌ اربیل در رسیدگی به‌ خیل عظیم آوارگان در اقلیم کردستان نکرده‌است. این وزیر جنبش تغییر، در کابینه‌ دولت مرکزی عراق فقط به‌ منافع حزب خود و استان سلیمانیه‌ توجه‌ کر‌ده‌ و دیگر مناطق اقلیم کردستان، ازجمله‌ دهوک را علیرغم وجود هزاران آواره‌ در این منطقه،‌ به‌ فراموشی سپرده‌ و تاکنون هیچ بازدیدی از منطقه‌ به‌ عمل نیاورده‌ و اهمیتی به‌ درخواست‌ها و نیاز مردم ساکن دهوک و اربیل نداده‌ است.

همچنین مسعود حیدر، عضو فراکسیون جنبش تغییر (گوران) در مجلس عراق در گفتگو با پایگاه خبری SNN گفت که‌ دولت مرکزی عراق پرداخت سهم اربیل از وام‌های خارجی پرداخت‌شده‌ به‌ این کشور را به‌ مسائل نفتی میان اربیل و بغداد ربط داده‌ است. بغداد با تأکید بر ضرورت پایبندی اربیل به‌ توافقات نفتی فی‌مابین، اعلام کرده است که‌ دلیل محروم کردن اقلیم کردستان از این وام‌ها اقدام اقلیم به‌ فروش مستقیم نفت خود می‌باشد. درصورتی‌که‌ اقلیم کردستان سهم دولت مرکزی را از فروش نفت خود پرداخت کند، بغداد نیز سهم اربیل را از وام‌ها و دیگر منابع مالی عراق پرداخت می‌کند.
دولت عراق به‌منظور جبران کسری بودجه‌ خود، تصمیم به‌ دریافت وام‌های خارجی گرفته‌ و مقامات اربیل نیز خواستار پرداخت سهم اقلیم از این وام‌ها هستند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه خبری «سماء بغداد»، محسن السعدون نیز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی، گفت: فراکسیون حزب دمکرات کردستان و اکثر فراکسیون‌های مجلس نمایندگان عراق و به‌ویژه فراکسیون‌های کردستانی خواهان انجام تغییراتی فراگیر در کابینه عراق هستند و با تغییرات جزئی مخالف‌اند. انجام تغییرات جزئی در کابینه عراق مشکلاتی را بین جریان‌های سیاسی در عراق که وزرای آن‌ها تغییر کرده‌اند، به وجود می‌آورد و این موضوع علاوه بر اینکه بر نگرانی‌هایی که برای حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق ایجاد می‌کند، موجب می‌شود که مجلس نمایندگان عراق نیز به کابینه جدید او رأی اعتماد ندهد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی