سایز متن   /

*- به گزارش کوردپاریز به نقل از سپوتنیک، مارک تونر(معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا) گفته ی‌پ‌گ(شاخه نظامی – سوری پ‌ک‌ک) باید تمام مناطقی را که از داعش پس گرفته به دولت محلی در مناطق شمالی سوریه بازگرداند. آنها نباید مناطقی را که از کنترل داعش خارج می کنند، تصرف کنند. ما با YPG در تماس بوده‌ایم اما کردها هنوز پیرامون نیاز به کمک در برابر گلوله باران‌های ترکیه ابراز نگرانی نکرده اند.

*- در ادامه عملیات نیروهای امنیتی در شهر “سور” استان “دیاربکر” ترکیه، ۱۳ نفر از اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ‌ک‌ک تسلیم شدند. گفته می‌شود در طی این عملیات‌ها تا کنون ۵۲ نفر از اعضای این گروه تسلیم نیروهای امنیتی ارتش ترکیه شدند.

*- به گزارش کوردپاریز به نقل از باسنیوز، جنگنده‌های ارتش ترکیه‌ به‌ منظور هدف قرار دادن مواضع پ‌ک‌ک، اقدام به‌ بمباران شدید مناطق کوهستانی برادوست، از توابع سوران در شمال اقلیم کردستان کردند. در پی این بمباران‌ها، خسارات بسیاری به‌ این مناطق واردشده‌ و ساکنان آن نمی‌توانند به‌ محل سکونت خود بازگردند.
این حملات موجب وارد شدن خسارات سنگینی به‌ این مناطق شده‌ و تاکنون شمار بسیاری از ساکنان غیرنظامی شمال اقلیم کردستان، در این حملات، مجروح شده‌ و یا جان خود را ازدست‌داده‌اند. از اینرو مردم و حکومت اقلیم بیشتر پ‌ک‌ک را مسول می‌دانند چون اگر اعضای این گروه در کنار روستاها و بعضا در داخل روستا پناه نمی‌گرفتند و مقر نمی‌ساختند، ترکیه هم اینچنین به آنها حمله‌ور نمی‌شد.

*- بر اساس بیانیه‌ای از ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، در شهرستان سور ۶ نفر و در شهرستان ایدیل نیز ۱۹ تن از اعضای پ‌ک‌ک دستگیر شده‌اند. تعداد اعضای دستگیر شده‌ی این گروه تاکنون، در شهرستان سور به ۲۶۸ تن و در ایدیل نیز به ۹۴ تن رسیده است. در بینگول، دیاربکر و حکاری هم ۱۶ تن و ۵ عضو دیگراین گروه نیز که از شمال عراق فرار کرده بودند تسلیم نیروهای امنیتی شدند. ۵ نفر هم در منطقه اروح در سیرت، ۳ تن در منطقه یشیل چای در آغری و ۱ نفر نیز در منطقه ایپک یول وان به جرم کمک به این گروه بازداشت شدند.

*- در خبری دیگر آمده است، دست‌کم دو مامور پلیس ترکیه و ۱۲ عضو حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک روز سه شنبه در درگیری‌ها در استان شرناک در جنوب شرق ترکیه کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی