سایز متن   /

صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه ـ پ‌ک‌ک) اخیرا گفته که حزبش آرمان‌ها و تفکرات اعلام شده از سوی عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ‌ک‌ک را قبول دارد و دو جریان از لحاظ ایدئولوژیکی همانند هم هستند.

کوردپاریز/ اخبرا مسلم درگفت‌وگو با روزنامه حریت، گفته: نه تنها حزب اتحاد دموکراتیک بلکه اعراب نیز تفکرات اوجالان را قبول دارند، ایده‌ها و تفکرات اوجالان بین‌المللی است! وی با بیان اینکه هیچ گونه ارتباطی میان پ‌ک‌ک و حزب اتحاد دموکراتیک و شاخه نظامی آن موسوم به ی‌‌پ‌گ، وجود ندارد، گفته: تنها ارتباط موجود در زمینه ایدئولوژی بوده و این ارتباط تنها از نظر فکری است زیرا اوجالان نیز یک رهبر کرد است.

این در حالیست که براساس مدارک و شواهد، عبدالله اوجالان، سرکرده پ.ک.ک دستور تشکیل پ‌ی‌د را ۱۶ فوریه سال ۲۰۰۲ از طریق وکلای خود صادر کرده است. در این چارچوب، پ.ک.ک طی کنگره ۴ الی ۱۰ آوریل سال ۲۰۰۲ برای تشکیل سازمان‌های جدید جهت گسترش وسعت خود در ایران، عراق و سوریه تصمیم گرفت. با این حساب، پ‌ی‌د که ۱۷ اکتبر ۲۰۰۳ شروع به فعالیت کرد، میراث ۲۰ ساله پ‌ک‌ک که با گسترش پایه‌های این گروه توسط اوجالان بین سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۹۸ در سوریه به وجود آمده بود را به ارث گرفت.

در اساسنامه پ‌ی‌د در بخش ماهیت، عبارت ( پ‌ی‌د عبدالله اوجالان را رهبر خود و به عنوان قانون‌گذارعالی می‌داند) آمده است. در بخش عضویت این حزب، نیز باور داشتن به رهبری اوجالان و الگوبرداری از زندگی شخصی وی، از شرایط اصلی می‌باشد.

در اسناد منتشره ترکیه در این خصوص آمده: پ‌ی‌د گروه پ‌ک‌ک را نهاد “قانون گذار عالی” می‌داند در ظاهر «صالح مسلم» رهبر آن است، اما در اصل توسط فهمان حسین با نام مستعار (باهوز اردال) که یکی از مسئولان عالی‌رتبه پ‌ک‌ک در کوهستان‌های قندیل واقع در شمال عراق است. حسین از اواسط سال ۲۰۱۴ از سوی قندیل به عنوان مسئول کل در امور سوریه محسوب شد. وی راهکارها و سیاست‌‌هایی که در قندیل اتخاذ می‌شود را به اعضای پ‌ی‌د منتقل می‌کند. همچنین پ‌ک‌ک، فرهاد آبی شاهین نام مستعار (شاهین جیلو یا مظلوم کوبانی)، عضو شورای اداری پ‌ک‌ک را به عنوان مسئول فعالیت‌‌های پ‌ی‌د تعیین کرده است. بدین ترتیب، پ‌ک‌ک وظیفه نظارت بر پ‌ی‌د را برعهده دارد. همچنین شاهین به ریاست ی‌پ‌گ به عنوان شاخه مسلح پ‌ی‌د منصوب شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی