سایز متن   /

ستاد ارتش ترکیه در بیانیه‌یی از کشته شدن اعضای مسلح پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در مناطق کرد نشین نصیبین ، شیرناک و حکاری در جنوب شرق ترکیه خبر داده است.
به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه رسمی ستاد نیروهای مسلح ترکیه، حلوصی آکار رئیس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز شنبه اعلام کرد که سرکوب عناصر حزب غیرقانونی کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) تا پاکسازی کامل اعضای مسلح این گروه ادامه خواهد داشت. طی چند روز گذشته در این منطقه حدود ۷۰ تن از اعضای مسلح این گروه کشته شدند وعملیات تا حذف کامل اعضای آنها ادامه خواهد داشت.
درگیریهای خونین میان نظامیان و اعضای مسلح پ‌ک‌ک تابستان گذشته پس از شکست مذاکرات صلح میان دولت ترکیه و عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌ک‌ک پس از دو سال توقف از سر گرفته شد.
ترکیه نگران همکاری میان حزب کردی اتحاد دمکراتیک سوریه و پ‌ک‌ک در مناطق مرزی ترکیه با سوریه و به خطر افتادن امنیت مرزی این کشور است.
مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه از چند ماه پیش شاهد ناآرامی های گسترده است، طی این مدت علاوه بر درگیریهای نیروهای نظامی و امنیتی جنگنده های ارتش ترکیه نیز پایگاههای پ‌ک‌ک در شمال عراق و داخل خاک ترکیه را در هم بمباران کرده‌اند که نتیجه آن کشته و زخمی شدن حدود ۳۵۰۰ تن از اعضای این گروه را در بر داشته است .
در همین مدت حدود ۴۰۰ نظامی ، مامور امنیتی و غیرنظامی در درگیریها کشته شدند و حدود ۳۰۰ هزار تن مجبور به کوچ از مناطق کردنشین ترکیه به دیگر شهرها شدند.
به عقیده‌ی کارشناسان این نتیجه‌ی استراتژی جدید پ‌ک‌ک بنام جنگ شهری است که دست‌های پنهان زیادی آنرا هدایت می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی