سایز متن   /

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مدعی است نیروهای امنیتی ترکیه از تابستان ۱۳۹۴، زمان لغو آتش بس میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تاکنون ۵ هزار و ۳۵۹ اعضای این گروه را کشته‌اند. ۳۵۵ سرباز، افسر پلیس و محافظان محلی در این درگیری‌ها کشته شدند که اکثر این تلفات مربوط به مناطق عمدتا کردنشین جنوب شرق ترکیه بوده است.  در حدود ۹ ماه گذشته در این درگیریها حدود ۳۰۰ غیرنظامی کشته شده اند. در این مدت ۱۰ هزار و ۳۲۶ تن مورد بازجویی قرار گرفته و سه هزار و ۳۸۷ تن از آنان بازداشت شده اند.
به گزارش کوردپاریز به نقل از تارنمای رسمی ستاد نیروهای مسلح ترکیه، ارتش ترکیه از دسامبر ۲۰۱۵ (آذر ۹۴) عملیات گسترده‌ای را در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور آغاز کرده و هدف از آن را مبارزه با اعضای مسلح حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) اعلام کرده‌ است.
همچنین یک مقام امنیتی ترکیه از کشته شدن دو نظامی این کشور و زخمی شدن پنج نفربر اثر انفجار در ساختمانی در شهر نصیبین در استان ماردین در جنوب شرقی خبر داد .
در بیانیه ارتش ترکیه در این باره آمده است:‌ در انفجار بمبی که اعضای پ ک ک در ساختمان محل استقرار هفت نفر از نیروهای نظامی در شهر نصیبین در استان ماردین کار گذاشته بودند، دو نظامی کشته و پنج نفرزخمی شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی