سایز متن   /

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در همایش “امنیت اتمی” گفت: تمام جهان باید در مبارزه علیه تروریسم متحد شوند؛ کردها به همان اندازه خطرناکند که نیروهای داعش.

کوردپاریز/ اردوغان که برای شرکت در این اجلاس با تظاهرات مخالفان خود در مقر کنفرانس مواجه شده بود و مأموران امنیتی‌اش به تظاهر کنندگان تعرض کرده بودند و سپس به یک خبرنگار آمریکائی هجوم آوردند، در مقابل شرکت کنندگان در جلسه با اشاره به حادثه انفجار اتومبیل انفجاری در شهر “دیاربکر” که ۷ کشته بجا گذاشت، خطاب به مدعوین گفت که ما دیگر نمی توانیم چنین اقداماتی را تحمل کنیم؛ او گفت که امیدوار است که کشورهای اروپائی و نیز دیگر کشورها چهره واقعی پشت این حوادث را ببینند.
اردوغان با کنایه خطاب شرکت کنندگان در کنفرانس گفت که غرب نمی تواند کسانی را تروریست خوب نام نهد به این بهانه که با داعش می جنگند. منظور اردوغان شاخه‌ نظامی – سوری پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در شمال سوریه (ی‌پ‌گ) بود که این سال‌ها به خاطر نبرد با داعش و فعالیت در راستای اهداف غربی‌ها، مورد حمایت کشورهایی همچون آمریکا قرار گرفته و همین امر هم عصبانیت ترکیه را به دنبال داشته است.

از سوی دیگر بدلیل تنش‌های ناشی از برخورد مأموران امنیتی رئیس جمهوری ترکیه به مخالفان او و نیز روزنامه‌نگاران، یک سندیکای بزرگ خبرنگاران آمریکائی بنام “باشگاه ملی رسانه‌های آمریکا” با انتشار بیانیه‌ای به رفتار مقامات ترکیه علیه روزنامه نگاران آمریکائی اعتراض کرد.

نزدیک به یک سال است که پ‌ک‌ک با تغییر استراتژی خود از نبرد در کوهستان به جنگ شهری در مناطق جنوب شرق و کوردنشین ترکیه و پاسخ نظامی متقابل ارتش این کشور به اعضای نظامی این گروه، شهرها و روستاهای زیادی تخریب شده و صدها هزار تن از کوردها منطقه آواره و شمار زیادی هم کشته و زخمی شده‌اند. اخیرا هم پ‌ک‌ک اعلام کرده که بهار امسال زمان پیروزی نهایی است و لذا حملات خود را با انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده در این مناطق شروع کرده که به عقیده‌ی کارشناسان، این برنامه‌یی مشترک است که ترکیه و پ‌ک‌ک قبلا بر اجرای آن توافق کرده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی