سایز متن   /

بنا بر اعلام منابع امنیتی ترکیه، در جریان عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی ترکیه پ.ک.ک در محله فرات شهرستان نصیبین واقع در استان ماردین، ۵ سرباز و یک پلیس دیگر قربانی انفجار بمب پ‌ک‌ک شدند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از منابع ترکی، نیروهای امنیتی ترکیه از ۱۴ مارس امسال با اعلام منع عبور مرور در نصیبین، عملیاتی را برای دستگیری تروریست‌ها، انهدام مواد منفجره جاسازی شده، پر کردن چاله‌ها، حذف موانع و غیره آغاز کرده بودند. این عملیات‌ همچنان ادامه دارد.

در ادامه بمب گذاری های پ.ک.ک در استان ماردین ترکیه، طی انفجار بمبی در نصیبین ۶ پلیس ترکیه کشته شدند.

این بمب در یک ساختمان کار گذاشته شده بود و هنگام عملیات پاکسازی منطقه توسط نیروهای پلیس ترکیه منفجر شد و ۶ نیروی پلیس را کشت.

پیشتر مراد قاراییلان فرمانده نیروهای نظامی پ.ک.ک اعلام کرده بود که با فرارسیدن بهار عملیات پ.ک.ک در خاک ترکیه افزایش می یابد.

از اواخر بهار سال گذشته تاکنون، پ‌ک‌ک میدان نبرد خود با ارتش ترکیه را از کوهستان‌های مرزی این کشوربه داخل شهرهای کوردنشین مناطق جنوب شرق ترکیه تغییر داده و با این کار شهرها و روستاهای زیادی به خرابه تبدیل شده‌اند و صدها هزار کورد بی خانمان و آواره شده‌اند و هزاران تن از افراد غیرنظامی را که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند؛ قربانی این خشونت‌های ارتش ترکیه و اعضای مسلح پ‌ک‌ک شده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی