سایز متن   /

شیخ شامو نماینده‌ ایزدی حزب دمکرات در پارلمان کردستان در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) با انتقاد شدید از اعضای مسلح پ‌ک‌ک در شنگال، این نیروها را خارجی توصیف کرده‌ و گفت که‌ با توسل به‌ پول برخی طرف های خارجی، اهالی منطقه‌ را به‌ خود جذب کرده‌اند.

کوردپاریز/ شامو‌ این نیرو را به‌ همکاری با بغداد بر ‎ضد منافع کردهای ایزدی متهم کرده‌ و گفت که‌ پ.ک.ک از بغداد پول و کمک دریافت کرده‌ و با سوءاستفاده‌ از وضعیت جنگی به‌ وجود آمده‌ در شنگال، به‌منظور ایجاد آشوب و جلوگیری از استقرار ثبات در منطقه‌، سیاست‌های حشدالشعبی را را دنبال و اجرایی می‌کند. شنگال از سوی دولت مرکزی عراق مورد ستم واقع‌شده‌ و پس از پایان درگیری‌ها در منطقه‌ با برگزاری همه‌پرسی به‌ اقلیم کردستان الحاق می‌شود و در چنین شرایطی باید اعضای مسلح‌ پ.ک.ک منطقه‌ را ترک کنند.

قاسم دربو فرمانده پیشمرگ ‌ وابسته‌ به‌ حزب دمکرات در شنگال درخصوص آزاد کردن ایزدی‌ها گفت که‌ نیروهای پ.ک.ک نه‌تنها نقشی در آزاد کردن این ۵۳ اسیر ایزدی نداشته‌اند، بلکه‌ سعی در مانع‌تراشی درروند آزادسازی آنان نیز کرده‌اند. درحالی‌که‌ ‌ پارتی در تلاش بوده‌ است که‌ با پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار دلار، این اسرای ایزدی را از دست داعش آزاد کند، اما نیروهای پ.ک.ک در هنگام آزاد کردن آنان در این امر مداخله‌ کرده‌ و سعی در مانع‌تراشی در آزادی آنان را داشته‌اند. ادعای پ‌ک‌ک در مورد آزادسازی ۵۳ کُرد ایزدی عاری از حقیقت بوده‌ و این اسرا توسط پارتی آزادشده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی