سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری دوغان، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات نظامی پ‌ک‌ک در داخل شهرهای ترکیه گفت: پشت پرده حملات این گروه، PYD/YPG به ترکیه، ساختارهای موازی گر و جماعت گولن هستند. در حال حاضر پ‌ک‌: در همکاری نزدیک با جماعت گولن حرکت می کند. برای این که مبارزه با ترور در ترکیه به نتیجه برسد باید مبارزه با ساختارهای موازی گر در دستور کار دولت قرار بگیرد. اکنون همکاری پنسیلوانیا (محل اقامت فتح الله گولن رئیس جماعت گولن) و کوه قندیل در بالاترین حد ممکن قرار دارد. کوه قندیل دستور اجرای عملیات تروریستی صادر می کند و جماعت گولن در داخل ترکیه از این اقدامات حمایت کرده و تشویق می کند. این همکاری کثیف به یک هدف که تجزیه ترکیه است خدمت می کند. جماعت گولن در هر کجای دنیا که باشد در کنار سازمان و جریانی قرار خواهد گرفت که در مقابل ترکیه ایستاده است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در این باره گفت: اینکه طرفداران سازمان‌های تروریستی پ.ک.ک (ی‌پ‌گ)، گروههای مسلح ارمنی و دولت موازی (طیف فتح‌الله گولن) در کنار یکدیگر حضور دارند، دلیلی برا همکاری موجود بین آن‌هاست.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس‌العربی، اردوغان با حمله به طیف فتح‌الله گولن، گفت: طرفداران سازمان‌های تروریستی با فتح‌الله گولن همکاری دارند و آن‌ها از کشته شدن سربازان و مأموران و دیگر نیروهای ترکیه در کشور ناراحت نمی‌شوند.

در رابطه با درگیری‌های اخیر ارتش با اعضای مسلح حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) هم، خبرگزاری دوغان نوشت: طی درگیری ارتش ترکیه با نظامیان پ.ک.ک در منطقه یوکسکووای استان حکاری ترکیه ۲ فرمانده و ۱۴ نظامی پ.ک.ک کشته شدند.
در عملیاتی که نیروهای امنیتی ترکیه علیه پ.ک.ک در یوکسکووا دراستان حکاری آغاز کرده اند ۲ فرمانده پ.ک.ک به همراه ۱۴ نظامی دیگر این گروه کشته شده اند.
در آخرین عملیاتی که نیروهای امنیتی ترکیه در یوکسکووا انجام داده اند « ع . ق » با نام مستعاره زیلان که فرمانده نیروهای مبارز زنان یوکسکووا بوده به همراه « ن . د » مسئول امور لجستیکی پ.ک.ک در استان حکاری به همراه ۱۴ عضو دیگر در درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی