سایز متن   /

*- بر اساس بیانیه منتشره از اداره کل نیروهای مسلح ترکیه، در شهرستان نصیبین ماردین۷، در شرناک ۷ و در حکاری ۶ عضو مسلح پ‌ک‌ک، جمعا ۲۰ تروریست از قدرت عمل ساقط شده اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروهای مسلح ترکیه، در چارچوب عملیاتهایی که هنوز ادامه دارد، تا کنون ۲۰۰ عضو مسلح حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در نصیبین، ۱۶۷ تن در شرناک و ۱۴۵ نفر هم در یوکسک اووای حکاری، دستگیر شده‌اند. در شرناک ۸ ، در ماردین ۱، جمعا ۹ عضو مسلح این گروه هم تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند.

*- در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی ترکیه٬ ۵ عضو دیگر این گروه در محله «دیزه» شهرستان یوک‌سکوا استان حکاری که در حال آماده شدن برای انجام حمله‌ بودند٬ کشته شدند. عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه اقدامات این گروه، ۲۹ روز است که در محلات اسکی قشله٬ ینی٬ اورمان٬ مزارلیک٬ یشیل دره٬ جمهوریت٬ گون‌گور٬ ایسن تپه و دیزه همچنان ادامه دارد

*- نومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه و سخنگوی حکومت اعلام کرد، کسی قادر به تجزیه ۷۸ میلیون انسانی که در این مملکت زندگی میکنند، نخواهد بود. ترکیه طی ۱۳-۱۴ سال اخیر از مراحل مهمی گذشته و مسیر چشم گیری را پشت سر گذاشته است. ترکیه هرگز در برابر کسانی که با تبدیل آن به مهمترین و تاثیر گذارترین کشور منطقه مخالفند، قد خم نخواهد کرد.

پلیس ترکیه با حمله به یک پایگاه مربوط به اعضای مسلح پ‌ک‌ک در منطقه‌ای بین آنکارا و استانبول مقدار قابل توجهی سلاح و مواد منفجره کشف کرد. به گفته منابع محلی در ترکیه پلیس استان بولو واقع در شرق استانبول می گوید در حمله به این پایگاه ۷ نفر از اعضای این گروه را دستگیر کرده است.
پلیس ترکیه همزمان با این حملات آماری از کشته شدن ۷۹ نفر از اعضای این گروه در ترکیه منتشر کرده است.

گفتنی است دو روز پیش آمریکا خطاب به شهروندان خود از سفر به ترکیه هشدار داده بود. سفارت آمریکا در ترکیه از شهروندان این کشور خواسته بود در مکان های عمومی حاضر نشوند.

*- اعضای مسلح پ‌ک‌ک بامداد دیروز (یکشنبه)۱۱ خودروی شخصی در در منطقه « سلطان بیلی » استانبول را به آتش کشیدند. شاهدان عینی می گویند اعضای این که صورت خود را پوشانده بودند؛ با ریختن بنزین روی خودروها اقدام به سوزاندن آنها کردند. پنجشنبه گذشته نیز ۲۳ خودرو در استانبول توسط اعضای این گروه به آتش کشیده شده بود.
مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه حدود ۹ ماه است که شاهد درگیریهای خونین می باشد. به گفته مقامات امنیتی ترکیه در این مدت در اثر بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق توسط جنگنده – بمب افکن های ترکیه و در درگیری های داخل خاک این کشور حدود پنج هزار نفر از مخالفان کرد (اعضای پ.ک.ک) و حدود ۴۰۰ نفر از مردم و ماموران امنیتی و انتظامی کشته شده اند. در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود ۴۰۰ هزار نفر از اهالی مناطق یاد شده از خانه و کاشانه خود کوچ کرده‌اند و دانش آموزان نیز در مناطق یاد شده، به دلیل ناآرامی‌ها نمی‌توانند به مدرسه بروند.

*- همچنین براساس گزارشی که در روزنامه جمهوریت منتشر شده، حزب دموکراتیک خلق ها که در انتخابات ۱ نوامبر ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه ۱۰٫۰۸ درصد آراء را به خود اختصاص داده بود، با نوسان محبوبیت مواجه شده و  آراء این حزب بین ۱۱ الی ۱۱٫۰۴ درصد در تغییر است. همچنین آراء حزب عدالت و توسعه بر اساس این نظرسنجی بین ۴۹ الی ۵۰ کرسی می باشد. مسئله مهم در این نظرسنجی کاهش آرای حزب دموکراتیک خلق ها در غرب ترکیه و کلان شهرهایی است که در آنجا حائز نماینده مجلس شده است.

با توجه به نظرات کارشناسان همچنین سیاستمداران حزب دموکراتیک خلق ها، نتیجه عملیات های نظامی پ.ک.ک در غرب ترکیه به خصوص عملیات های انتحاری گروه موسوم به عقاب های آزادی کردستان (TAK) کاهش آراء حزب دموکراتیک خلق ها در این مناطق بوده است (این مسئله ای است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی