سایز متن   /

شاخه سوری حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) که به نام حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) شناخته شده است و زیرشاخه‌ی نظامی آن به نام ی‌پ‌گ، طی سال‌های اخیر که در مناطق شمالی سوریه که عمدتا کوردنشین هستند، به نبرد با داعش پرداخته‌اند و ائتلاف آمریکایی هم از طریق هوا از آنها حمایت کرده است؛ بارها به نقض حقوق بشر و کودکان در این مناطق متهم شده‌اند.

کوردپاریز/ این گروه چندین بار به فریب و ربودن کودکان به منظور مسلح کردن و استفاده از آنها در امور نظامی، خودمحوری و سرکوب دیگر گروهها و احزاب سیاسی در منطقه و همچنین تخریب خانه و کاشانه‌ی مردم به بهانه‌ی پاکسازی منطقه پس از داعش و خنثی‌سازی بمب‌های کارگذاشته شده توسط داعش و از همه مهمتر پاکسازی قومی متهم شده است.

دیلی صباح ترکیه در خصوص آخرین اقدامات ضدحقوق بشری این گروه نوشته: هزاران ترکمن و عرب سوری که از دست شاخۀ نظامی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در شهر گری سپی (تل ابیض) فرار کرده‌اند، این حزب را به پاکسازی قومی، حملات ظالمانه به مردم و وادار کردن مردم به مهاجرت پس از تصرف دارایی هایشان، متهم می‌کنند.
پناهندگان عربی که پس از کنترل گری سپی توسط این گروه به ترکیه گریخته‌اند، در گفتگو با این رسانه‌ی ترکی ادعا کردند YPG به بهانۀ نبرد با دولت اسلامی عراق وشام (داعش) مرتکب قساوت‌های شدیدی شده است. PYD خانه‌ عرب‌ها و ترکمن‌ها را به بهانۀ پاکسازی مواد منفجرۀ داعش تخریب کردند، آنها در حالی خانه‌ها را با بولدوزر تخریب می‌کردند که مردم هنوز در خانه بودند، مردم مجبور شدند به ترکیه فرار کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی