سایز متن   /

با ارائه طرح لغو مصونیت قضایی نمایندگان پارلمان ترکیه توسط حکومت این کشور تمام نگاه ها این روزها به مجلس ترکیه دوخته شده تا در نهایت تکلیف این طرح حساس و بحث برانگیز که ماه ها است از جانب حکومت ترکیه دنبال می شود مشخص گردد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه‌ی صباح، مجلس که در هفته آینده خود را آماده بررسی این طرح در صحن علنی پارلمان ترکیه می کند، حزب عدالت و توسعه که بر روی آراء مثبت نمایندگان حزب حرکت ملی و حزب جمهوری خواه خلق حساب باز کرده است در صورت رساندن آرای مثبت به ۴۸۹ رای خواهد توانست مصونیت قضایی در پارلمان ترکیه را لغو کند.

حریت ترکیه هم از قول احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه نوشت، عملیات ها تا زمانی که خلع سلاح کامل صورت نگرفته و تمام نظامیان پ.ک.ک کشته نشده باشند ادامه پیدا خواهد کرد. هیچ کس در این مسئله کوچکترین شبهه ای نداشته باشد. هیچ کس انتظاری در خصوص خاتمه دادن به عملیات ها نیز نداشته باشد.

روزنامه صباح هم در خبر نوشت، بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی ترکیه در عملیاتی مشترک در مرکز استان موش، ۳۵ نفر از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها و اعضای شهرداری های این استان که به عنوان هواداران حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) شناخته می‌شوند و در بین آنان روسای این حزب نیز وجود دارند را دستگیر کرده‌اند.

در این عملیات ها، فیگن یاشار، شهرداری بولانیک، سلفی کایا، رئیس حزب دموکراتیک خلق ها در استان موش، ظفر سونمز از سیاستمداران حزب دموکراتیک خلق ها به همراه ۳۲ نفر از اعضای این حزب در استان موش دستگیر شده‌اند.

خبر۷ ترکی هم در خبری آورده، فواد علیکو، عضو شورای ملی کردهای سوریه (ENKS) در اظهاراتی با اشاره به عملیات مبارزه با ترور نیروهای مسلح ترکیه در جنوب شرق این کشور و در مناطق کردنشین ترکیه گفت: ما به عنوان شورای ملی کردهای سوریه به عملیات های نیروهای مسلح ترکیه در جنوب شرق این کشور به عنوان یک مسئله داخلی نگاه می کنیم. این مسئله هیچ ارتباطی با ما ندارد. ما در مسئله کردهای ترکیه، عراق و ایران دخالت نمی کنیم. در این راستا نیز، باید عنوان کرد که ترکیه هیچ اقدام و سیاستی مغرضانه علیه کردهای سوریه نداشته است. ما به دلیل حضور حزب اتحاد دموکراتیک در شمال سوریه تحت فشار هستیم. ۱۰۰ هزار جوان کرد سوری به دلیل عدم عضویت در حزب اتحاد دموکراتیک سوریه مجبور به ترک خانه و کاشانه های خود شده اند.

این پایگاه خبری درخصوص نتایج و آمار درگیری‌های ارتش با اعضای مسلح پ‌ک‌ک نوشته، بر اساس اطلاعات به دست آمده از ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه، عملیات نیروهای امنیتی این کشور که از ۱۳ مارس ۲۰۱۶ در منطقه حساس و استراتژیک یوکسکووا به منظور پاکسازی این شهر از نظامیان پ.ک.ک آغاز شده بود با موفقیت کامل و پاکسازی تمامی این منطقه از عناصر پ.ک.ک، پر کردن خندق های کنده شده و انهدام تمام سنگرهای ساخته شده در این شهر به پایان رسیده است.

لازم به ذکر است، در ۳۸ روز عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی ترکیه در این شهر نزدیک به ۲۰۰ نیروی نظامی پ.ک.ک کشته شده ۲۰۰ بمب دست ساز امحا شده و بیش از ۳۰۰ خندق و سنگر از بین برده شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی