سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از حریت دیلی، مولود چاوش اوغلو در واکنش به درخواست های جهانی برای از سرگیر مذاکرات با پ ک ک گفت: کشورهایی که به ما توصیه می کنند با آنها مذاکره کنیم اول بررسی کنند و ببینند که آیا می توانند تضمین کنند که پ ک ک سلاح را بر زمین خواهد گذاشت. ما در گذشته این روند سیاسی را تجربه کرده ایم. این آمریکایی ها هستند که باید به ما پاسخ دهند. در ارتباط بودن با گروه پ‌ی‌د در سوریه یعنی در ارتباط بودن با گروه تروریستی پ ک ک.

در ادامه‌ی درگیری‌هایی که میان پ‌ک‌ک و ارتش ترکیه از سر گرفته شده، روز دوشنبه ۶ اردیبهشت،۱۳ عضو این گروه که در لیست ترور جهانی و منطقه‌یی قرار دارد، طی پنج عملیات جداگانه ارتش ترکیه در چهار استان این کشور کشته شدند.

در بیانیه منتشره ستاد ارتش ترکیه آمده است که سه عضو دیگر این گروه در منطقه نصیبین در استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه کشته شدند و بدین ترتیب، آمار کشته شده‌های گروه در این منطقه از زمان آغاز عملیات ضد تروریسم ارتش ترکیه به ۲۹۵ تن رسیده است.

افزون بر این، با کشته شدن چهار شبه نظامی دیگر در یک عملیات جداگانه در استان شیرناک واقع در جنوب شرقی ترکیه آمار تلفات این گروه در منطقه مزبور به ۲۵۶ تن رسید. گفته می شود که در این استان ۷ عضو دیگر به نیروهای امنیتی تسلیم شده اند.

همچنین در ادامه‌ی این بیانیه آمده، روز بیست و پنجم آوریل در یک درگیری در یک استان جنوب شرقی ترکیه به نام هاکاری یک عضو دیگر این گروه کشته و دو نفر دیگر دستگیر شدند. دفتر فرمانداری استان هاکاری در یک بیانیه جداگانه در روز بیست و ششم آوریل اعلام کرد که نیروهای امنیتی در مواجهه با ۲ عضو این گروه که قصد داشتند چاشنی انفجاری را در بزرگراهی در استان هاکاری جاسازی نمایند، یکی از آنان را کشته و دیگری را به شدت مجروح کرده اند. ۵ عضو این گروه نیز طی یک درگیری در منطقه کاگیزمان در استان شرقی کارس کشته شدند.

خبرگزاری رویترز در مورد ناامن بودن برخی مناطق ترکیه خبر داد، سفارت آمریکا در آنکارا با ارسال بیانیه ای از طریق پست الکترونیک برای اتباع آمریکا در ترکیه، اعلام کرد، دولت همچنان شواهدی موثق دال بر اینکه گروه های تروریست به دنبال فرصتی برای حمله به مناطق گردشگری در سراسر ترکیه هستند، دریافت می کند.
سفارت آمریکا در آنکارا در این بیانیه افزود، سازمان های تروریستی آشکارا گردشگران خارجی را در ترکیه هدف قرار می دهند.
ترکیه از آغاز سال جاری میلادی چهار بار هدف انفجارهای انتحاری قرار گرفت که انفجار ماه گذشته در استانبول، تازه ترین آنهاست. گروه تروریستی داعش و پ‌ک‌: هر یک مسوولیت دو انفجار از این چهار انفجار را به عهده گرفتند.

در ادامه‌ی این ناامنی‌ها و عملیات‌های تروریستی در ترکیه و مصاحبه‌ی بی‌بی‌سی با یکی از سران پ‌ک‌ک، دفتر ریاست جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی به خاطر مصاحبه با یکی از سران این گروه تاکید کرد، این مصاحبه “با هدف جلوه‌دادن لفاظی‌های پ.ک.ک به عنوان خواسته‌هایی منطقی و مشروع” صورت گرفته است.
به گزارش کوردپاریز به نوشته روزنامه حریت، چند ساعت پس از پخش مصاحبه بی‌بی‌سی با جمیل باییک، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه گفت: این نوع اقدامات که با هدف تبرئه سازمان تروریستی پ.ک.ک صورت گرفته هیچ ارتباطی با کار رسانه‌ای ندارد. این اقدام چیزی جز حمایت غیر مستقیم از تبلیغات تروریستی نیست. نشست و مصاحبه با سخنگوی رهبر پ.ک.ک و سپس جلوه دادن لفاظی‌های پ.ک.ک به عنوان اقداماتی منطقی و مشروع چیزی نیست جز حمایت‌های غیر مستقیم از تبلیغات تروریستی و ترکیه چنین فعالیت‌هایی را رد و محکوم می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی