سایز متن   /

چهارشنبه هفته گذشته بر اثر حمله انتحاری یک زن در نزدیک مسجد تاریخی شهر بورسا در ترکیه ۱۳ نفر زخمی شدند ولی هیچ کس در این حمله کشته نشد. شاهین‌های آزاد کوردستان موسوم به تاک هم که زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک است، مسئولیت این حمله انتحاری را پذیرفته است. این گروه در سایت رسمی خود این حمله را در راستای تداوم حملات ضد دولت اردوغان اعلام کرده است و گفته همچنان ادامه خواهند داشت.

این گروه در سایت خود اعلام کرد عامل انتحاری زنی۲۳ ساله به نام «اسر جالی» بوده که با هدف ضربه زدن به دولت ترکیه این عملیات را انجام داده است.

لازم به ذکر است که این گروه بخشی از شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و چون پ‌ک‌ک می‌خواست هم عملیات خشن و نظامی خود را در ترکیه در وقت‌هایی که خود تشخیص می‌دهد؛ انجام دهد و هم در راستای خروج از لیست ترور فعالیت می‌کرد و سعی داشت خود را طوری نشان دهد که انگار تغییر کرده و در مسیر دیالوگ و دموکراسی قرار گرفته تا شاید از این طریق از لیست ترور حذف شود. از این رو این گروه را تاسیس کرد و قرار شد خود را جدا از پ‌ک‌ک معرفی کنند؛ اما معمولا چند روز بعد از تهدیدات سران پ‌ک‌ک این عمیلیات‌های تروریستی به وقوع می‌پیوندند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های ترکیه، همچنین بر اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی یک مقر پلیس در جنوب ترکیه، سه سرباز ترک کشته و دست کم ۲۳ نفر زخمی شدند. به گزارش رسانه های ترکیه، ۱۹ نفر از مجروحان این حادثه از نیروهای پلیس بودند.

در نتیجه بررسی و تحقیق هویت عامل انتحاری حمله تروریستی شهر بورسا که روز چهارشنبه گذشته (۸اردیبهشت) توسط یک زن در نزدیکى بازار بزرگ و مسجد تاریخی باقی مانده از دوران عثمانی این شهر صورت گرفت و ۱۳ زخمی برجای گذاشت، مشخص شد که از اعضای شاهین‌های آزاد کردستان موسوم به تاک که زیرشاخه‌ی حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) است؛ صورت گرفته است.

این انفجار بامداد روز یکشنبه در شهر «غازی عنتاب» به وقوع پیوست. شهر غازی عنتاب در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه قرار دارد که در کنترل نیروهای داعش قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی