سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از یورونیوز، نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب دموکراتیک خلق‌ها روزگذشته در جریان جلسه کمیسیونی که به منظور بررسی پیشنهاد دولت برای لغو مصونیت نمایندگان تشکیل شده بود، به جان هم افتادند.  حزب دموکراتیک خلق‌ها متن پیشنهادی را تلاشی برای حذف نمایندگانش از از پارلمان ترکیه می‌داند که بدون مصونیت، به علت حمایت احتمالی از حزب جدایی طلب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک می‌توانند تحت پیگرد قرار بگیرند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که چند سال پیش به پیشنهاد عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌ک‌ک در جزیره امرالی تاسیس شد، در حقیقت تغییر نامی بیش نبود، چراکه حزب قبلی هم توسط پ‌ک‌ک و با دستور اوجالان تاسیس شده بود. از اوایل دهه‌ی نود میلادی تاکنون، پ‌ک‌ک از طروق مختلف چندین حزب را در مناطق کردنشین ترکیه تاسیس کرده که خود کنترل آنها را برعهده داشته و تنها به منظور داشتن ظاهری قانونی، افرادی از داخل جامعه که باز هم به نوعی از هواداران و اعضای این گروه محسوب می‌شوند را به ریاست آنها منصوب می‌کند. آخرین مرحله‌ی تغییر نام، در این ایستگاه توقف داشته و آنهم حزب دموکراتیک خلق‌هاست.

این حزب و رؤسا و اعضای آن از همان روز نخست مورد هجوم دیگر احزاب مخالف و به ویژه حزب حاکم ترکیه قرار گرفت و دلیل آنهم حمایت مستقیم و غیرمستقیم از اعضای پ‌ک‌ک بود و چون این گروه در لیست ترور جهانی و ترکیه قرار دارد، به شدت با آن مخالفت شد و اخیرا هم بحث‌هایی داغ از لغو مصونیت قضایی نمایندگان این حزب در پارلمان ترکیه صورت می‌گیرد که نهایتا منجر به درگیری نمایندگان این حزب با حزب حاکم در پارلمان شده است. البته این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که صحن مجلس ترکیه به رینگ بوکس تبدیل می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی