سایز متن   /

دسامبر ۲۰۱۵ نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در پاسخ به اتهام‌های همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» مبنی بر معامله نفتی آنکارا و داعش، اعلام کرده بود: هرگاه چنین اتهامی ثابت شود، شرافت ملت ما مرا وادار می‌کند از سمت خود استعفا دهم.

کوردپاریز/ مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه‌ روز سه‌شنبه در نشست بین‌المللی حمایت از سوریه در «وین» پایتخت اتریش، که به ریاست مشترک آمریکا و روسیه برگزار شد، ایراد کرد، خطاب به همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» گفت: اگر شما در رابطه با کمک آنکارا به گروه تروریستی داعش تنها یک دلیل و مدرک داشته باشید٬ من آماده‌ام از سمت خود استعفا دهم. شما یک دیپلمات جدی و باتجربه‌تر از ما هستید٬ نباید چنین ادعا‌های بیهوده و بی‌اساسی را باور کنید. رئیس جمهور ترکیه به وضوح اعلام کرد که این خبر بی اساس است، من نیز بار دیگر آنچه را که رئیس‌جمهور (رجب طیب اردوغان) گفته است، تکرار می‌کنم؛ اگر یک دلیل مبنی بر همکاری ترکیه با داعش ارائه دهید من آماده‌ام از سمت خود استعفا دهم، اما گر نتوانستید ادعای خود را ثابت کنید٬ از شما دعوت می‌کنم بقیه زندگی‌تان را مهمان ما در آنتالیا باشید.
همچنین روزنامه “دای ولت” (Die Welt) اعلام کرد: توریسم، یعنی اصلی ترین درآمد دولت ترکیه به طور جدی در حال رکود است. این صنعت شش درصد از تولید ناخالص ملی ترکیه را تامین می کند و این در حالی است که هفت درصد از مردم این کشور شغلی مرتبط با توریسم دارند. تهدیدات روزافزون تروریستی و ماجراجویی سیاسی اردوغان موجب کاهش پیوسته تعداد توریست های خارجی در ترکیه شده است.
در ماه مارس ۲۰۱۶، تعداد توریست بازدید کننده از ترکیه تقریبا ۱۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۵ کاهش داشت. همچنین ماه مارس هشتمین ماه متوالی بود که تعداد توریست ها در ترکیه کاهش می یافت که این رقم در ده سال اخیر بی سابقه است.
این رکود بی سابقه در صنعت توریسم ترکیه، در آمار برترین خطوط هوایی این کشور یعنی ترکیش ایرلاینز کاملا مشهود است. به طوری که طبق آمار این شرکت از سال ۱۹۹۹ تاکنون، چنین ضرری به آن وارد نشده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی