سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از ستاد مشترک ارتش ترکیه، در نتیجه عملیات نیروهای مسلح ترکیه در تاریخ ۱۸ الی ۲۳ مه در منطقه متینا واقع در شمال عراق ۸۰ عضو حزب کارگران کوردستان ترکیه موسوم به پ‌ک‌ک از جمله سرکرده‌های این گروه به هلاکت رسیدند.

در بیانیه‌یی که به همین منظور منتشر شده، آمده  در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه ۳ عضو این گروه‌ که در حال فرار بودند، به هلاکت رسیدند. به این ترتیب تعداد اعضای کشته شده به ۴۴۰ نفر رسید. همچنین در طی این عملیات ۴۲ عضو این گروه هم خود را تسلیم نیروهای امنیتی کردند. ۲ قبضه کلاشینکف و ۲۱۰ گلوله کشف و ضبط گردیده و ۳۶ بمب دست‌ساز نیز خنثی و نابود شد.

در جریان عملیات نیروهای مسلح ترکیه در استان شرناق نیز ۹ عضو مسلح پ‌ک‌ک کشته و بدین ترتیب تعداد کشته‌های این گروه در این منطقه به ۴۴۱ نفر رسید. در این عملیات ۳ قبضه کلاشینکف٬ ۱۶ خشاب کلاشینکف٬ ۴۱۹ گلوله٬ ۳ بمب دست‌ساز٬ ۱۶ گلوله خمپاره٬ دوبین عکاسی و دوربین کشف و ضبط شد.

در تداوم این عملیات‌ها در استان دیاربکر نیز ۱۲ نفر و ۱۷ نفر نیز در استان‌های موش٬ آنتالیا٬ حکاری٬ مرسین و شانلی اورفه دستگیر شد‌ه‌اند. در عملیات‌ مختلف در شهرستان دغوبایزید واقع در استان آغری ۵۹۰ کیلوگرم مواد منفجره از جمله ۳۲ بمب دستی٬ ۶ بشکه ۳۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم نیترات٬ ۵ عدد کپسول گاز ۱۲ کیلویی٬ ۲۱ عدد کپسول گاز پیکنیک ۳ کیلویی توسط نیروهای امنیتی کشور کشف و ضبط شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی