سایز متن   /

در ادامه مقابله دولت و ارتش ترکیه با اعضا و حامیان حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ ک ک)، که مخالفان از آن به رویارویی دولت با کردها یاد می‌کنند. استانداری دیاربکر اعلام کرد که به منظور مقابله با اعضای پ‌ک‌‎ک، در ۱۰ منطقه این استانِ عمدتا کردنشین ترکیه حکومت نظامی برقرار می‌شود.

یک روز پس از اعلام پایان عملیات ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه علیه پ‌ک‌ک در نصیبین در نزدیکی مرز سوریه و شرناق در نزدیکی مرز عراق، حالا خبر از آمادگی و تلاش برای عملیات ارتش در دیاربکر رسیده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رویترز، دفتر استانداری دیار بکر اعلام کرده که در مناطق اطراف مرکز این استان که شهر دیاربکر است،‌ حکومت نظامی برقرار می‌شود. نیروهای امنیتی می‌گویند در درگیری‌های سه ماهه بین دو طرف در این مناطق بیش از هزار نفر کشته شدند که اغلب آنها از اعضای مسلح پ ک ک بودند که در لیست ترور جهانی و منطقه‌یی قرار دارد و ترکیه این گروه را متهم به تلاش برای تجزیه‌ی این کشور کرده است. به گفته مقامات دیاربکر از ساعت ۱۰:۳۰ دیروز شنبه در ۱۰ منطقه این استان حکومت نظامی اعلام شده است.

همچنین خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع امنیتی ترکیه نوشته: عملیات موسوم به ژاندارم ستوان یکم محمد چیفتچی که توسط نیروهای امنیتی ترکیه در تاریخ ۱۴ مارس سال جاری در مرکز استان شیرناک آغاز شده بود، به پایان رسید.

در نتیجه این عملیات ۴۹۸ عضو پ‌ک‌ک کشته، ۲۴۰ مانع و سد معبر از میان برداشته شد، ۳۹ گودال پر شد، ۱۵۳۹ مواد منفجره به وزن تقریبی ۵۰ تن امحاء گردید و ۱۱۳۱ خانه از هر نوع ماده مخرب پاکسازی شد. یک کلاشنیکف و ۳ خشاب و ۲۶ گلوله متعلق به این سلاح ضبط شد. همچنین ۷۲۱ گلوله کلاشنیکف و مقادیر قابل توجهی مواد منفجره دست ساز کشف شد. از سوی دیگر در نتیجه این عملیات ۱۰ سرباز، ۹ پلیس، ۱ محاقظ روستایی و ۲۰ نیروی امنیتی کشته، ۲ تن از شهروندان غیرنظامی نیز جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی