سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامۀ حریت، اخیرا یکی از اعضای دستگیر شده‌ی حزب کارگران کوردستان ترکیه موسوم به پ‌ک‌ک در بازجویی‌های صورت گرفته گفته: در درگیری میان پلیس و اعضای این گروه در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۵، شاهد قتل طاهر الچی رئیس کانون وکلای دیاربکر توسط یک عضو مسلح دیگر پ‌ک‌ک بوده است.
وی در باره‌ی قتل الچی توسط اعضای مسلح پ‌ک‌ک گفته: «وقتی که در حال ضبط بودم، دیدم اوغور یاکیشیر و معصوم گورکان، با نام های مستعار حقی و باهوز، به سرعت آمده و به سمت طاهر الچی تیراندازی کردند. در همین لحظه دیدم که الچی روی زمین افتاد. من به درخواست این گروه در حال تصویر برداری از اطراف منارۀ چهار پایه بودم و این تصاویر به یک مخفیگاه پ‌ک‌ک در مناطق روستایی لیجه در استان دیاربکر ارسال می‌شد.

این عضو مسلح دستگیر شدۀ پ‌ک‌ک همچنین مدعی شد قتل الچی برای تحریک مردم و ایجاد آشوب بود و این گروه قصد داشت پلیس ترکیه را عامل قتل الچی معرفی کند.

گفتنی است طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیار بکر تاریخ فوق‌الذکر به همراه ۲۰ نفر از وکلای دیار بکر به منطقه سور از توابع استان دیاربکر ترکیه رفته بودند که وی به ضرب گلوله اعضای مسلح پ‌ک‌ک از ناحیه سر کشته شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی