سایز متن   /

* بن علی یلدرم نخست وزیر ترکیه در آخرین اظهارات خود درخصوص تروریسم گفته:«ما از افراد نزدیک به جدایی‌طلبان پیام‌هایی دریافت می‌کنیم مبنی بر اینکه پ‌ک‌ک می‌خواهد مذاکره کند و سلاح را بر زمین بگذارد اما در هیچ شرایطی با آنها گفت‌وگو نخواهیم کرد.»
به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های ترکیه، وی این گروه را مسئول بمب‌گذاری‌های اخیر در سراسر ترکیه دانست.
گفتنی است ترکیه و پ‌ک‌ک در سال ۲۰۱۳ به پیمان صلحی رسیدند که بر اساس آن پ‌ک‌ک پذیرفت از مناطق شهری به سوی مناطق کوهستانی نقل مکان کند اما خلع سلاح را قبول نکرد. این پیمان صلح از جولای گذشته شکسته شد و درگیری‌های دو طرف بار دیگر آغاز گردید.
* خبرگزاری آناتولی هم در تداوم ناآرامی‌ها در ترکیه گزارش داد: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سرگرم استقرار یک سامانه موشکی در جنوب ترکیه است. ۳۶ کامیون ناتو که حامل سامانه های موشکی دفاع هوایی بودند، وارد ایالت قهرمان مرعش در جنوب ترکیه شدند.
منابع امنیتی ترکیه گفتند: استقرار این سامانه موشکی به هدف مقابله با هرگونه تهدید از جانب خاک سوریه صورت می گیرد. کارشناسان ایتالیایی وارد منطقه شده اند و پیش از نصب سامانه های موشکی، ماهیت زمین آنجا را بررسی کردند.
این محموله سامانه موشکی جدید ناتو از ایتالیا از طریق دریا به بندر اسکندرون در ترکیه رسید و از آنجا در ۳۶ کامیون بارگیری شد. این کامیون ها حاوی سامانه ها و تجهیزات نظامی و فنی است.
این اقدام بعد از پایان ماموریت یگان موشکی پاتریوت آلمان وابسته به ناتو در ایالت قهرمان مرعش در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی صورت گرفت. این سامانه آلمانی در چارچوب “عملیات حصار موثر” سه سال در این ایالت مستقر بود.
* مولود چاوش اوغلو وزیرخارجه ترکیه هم گفته: اجازه حضور پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ از زیرشاخه‌های پ‌ک‌ک را درغرب فرات نمی دهیم.

به گزارش کوردپاریز به نقل از حریت دیلی، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت آمریکا درباره عدم حضور نیروهای گروه اتحاد دموکراتیک سوریه(پ‌ی‌د) در غرب رود فرات بعد از پایان عملیات علیه داعش به آنکارا تضمین داده است.
وی گفت: کمک رسانی از شرق رود فرات مسئله دیگری است اما نمی خواهیم حتی یک عضو این گروه در غرب رودخانه فرات حضور داشته باشد و امریکا در این خصوص تضمین هایی به ما داده است. اگر آنها به قولشان عمل کنند به ما تضمین داده اند زیرا نیروهای این گروه به هر کجا که می روند در آنجا پاکسازی قومیتی انجام می دهند.
* سفارت ایران در آنکارا به اتباع ایرانی مقیم ترکیه و گردشگران ایرانی عازم این کشور هشدار داد ضمن توجه و دقت به توصیه های امنیتی مقام های میزبان از حضور در اماکن پر جمعیت خودداری کنند. در هفته اخیر دو حمله تروریستی در شهرهای استانبول و میدیات، شماری کشته و مجروح برجای گذاشت. خبرگزاری آریا-حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ ک ک ) مسئولیت حمله با خودروی بمب گذاری شده به مقر پلیس در شهر میدیات در جنوب شرق ترکیه را به عهده گرفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی