سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری دوغان ترکیه، حزب اسلام گرای مطالبه آزاد (HUDA-PAR)، در بیانیه ای با انتقاد شدید از حمله تروریستی پ‌ک‌ک به پاسگاه پلیس مدیاد در استان ماردین ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی که باعث کشته شدن ۳ پلیس و ۳ شهروند عادی شد، اعلام کرد: چنین حملات کثیفی را که در محیط زندگی شهروندان عادی صورت می گیرد به شدت محکوم می‌کنیم. این روند شومی که علیه جان، مال، شهرها و به طور کلی علیه ارزش‌های مادی و معنوی کوردها صورت می گیرد را به شدت محکوم می‌کنیم. ملت کرد ترکیه سیاست های حفر خندق پ‌ک‌ک و حملات تروریستی غیر انسانی این گروه که عامل همه تخریب‌ها، مشکلات و محرومیت های موجود در مناطق کوردنشین است را قبول نمی‌کند. کوردهای ترکیه سیاست های تروریستی پ‌ک‌ک و اعلان خودمختاری‌ها را رد کرده و به تمام کارهای پ‌ک‌ک پشت پا زده‌اند.

در ادامه‌ی اخبار مربوط به نارضایتی‌های کوردها از اقدامات این گروه، به شمال عراق در شنگال می‌رسیم که اخیرا یکی از سران نظامی این گروه به نام عگید کلاری درخصوص اخراج آنها از شنگال گفته: درخواست شورای استان نینوا برای خروج نیروهای پ.ک.ک از شنگال به سود داعش است، لذا این نیروها از شنگال عقب‌نشینی نمی کنند.
صلاح الدین دمیرتاش دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق ها (شاخه شهری پ‌ک‌ک) در ترکیه نیز گفته: از آنجایی که دولت ترکیه کردهای سوریه و ترکیه را یکسان می بیند، بدون حل مشکل کردها در سوریه، دست یابی به صلح در سوریه ممکن نیست. جنگ در سوریه به تقابل در ترکیه پیوند خورده است. دولت ترکیه کردهای سوریه را با کردهای ترکیه یکسان می بیند. بدون حل مشکل کردها در ترکیه رسیدن به صلح در سوریه ممکن نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی