سایز متن   /

فکری ایشیک٬ وزیر دفاع ترکیه در دیدار با اشتون کارتر همتای آمریکایی خود در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک، گفت: گروه‌های پ.ی.د/ی.پ.گ و پ.ک.ک نزد دولت ترکیه یکسان هستند و هیچ فرقی با هم ندارند. حملات انتحاری اخیر در کشورمان را نمی توانیم جدای از تحولات سوریه بدانیم. استفاده از گروه پ.ی.د/ی.پ.گ به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش گزینه قابل قبولی نیست.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکی، وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اینکه گروه‌های النصره٬ پ.ک.ک٬ القاعده٬ پ.ی.د٬ ی.پ.گ و DHKP-C، همگی گروه تروریستی هستند، تصریح کرد: نمی‌توانیم برای تحقق اهداف خود یکی از این گروه‌ها را مقابل دیگری استفاده کنیم. دولت آمریکا نیز یکسان بودن پ.ی.د/ی.پ.گ را با گروه تروریستی پ.ک.ک به خوبی می داند. به هیچ عنوان اجازه مشروعیت بخشیدن به گروه های تروریستی در عراق و سوریه را نخواهیم داد، این گروه‌ها متحدان شما را نیز هدف قرار می‌دهند. گروه تروریستی پ.ک.ک به بهانه مبارزه با داعش و نام ی.پ.گ/پ.ی.د در پی کسب مشروعیت است. جنگ با داعش٬ نمی‌تواند گروه های تروریستی النصره و پ.ک.ک/ی.پ.گ را به شریک مشروع تبدیل کند. همبستگی کامل با متحدان و شرکای مان در مبارزه با تروریسم اهمیت بسیاری دارد.

این در حالیست که ترکیه خود به عنوان همکار و همدست داعش در پرونده تروریسم سوریه و عراق متهم است و تاکنون مدارک و اسناد زیادی در این خصوص منتشر شده‌اند. ترکیه هم در راستای منافع خود تروریسم را تعریف می‌کند و همین امر سبب شده تا به عنوان همکار و حامی درجه‌ یک داعش در منطقه شناخته شود. از سوی دیگر آنچه دولت ترکیه و پ‌ک‌ک در مناطق جنوب شرق و شرق این کشور طی یک سال گذشته انجام داده‌اند؛ تعریفی متفاوت‌تر از ترویسم ندارد؛ چراکه صدها هزار مردم بی بضاعت این منطقه را آواره و هزاران تن را نیز قتل عام کردند و بسیاری از روستاها و شهرها را نیز به ویرانه تبدیل کردند.

بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه هم که در میان نمایندگان حزب عدالت و توسعه سخنرانی می کرد، با اشاره به این که در چهار گوشه ترکیه اقدامات و پیش بینی های امنیتی لازم صورت گرفته و ضربات سختی بر پیکره گروه تروریستی (پ. ک. ک) وارد شده است، گفت: “با هرچه ضعیف تر شدن امیدهای تروریست ها، این گروه با دستورهایی که از سران پشت پرده خود می گیرد، در فکر نقشه و طرح های جدیدی در مناطق روستایی و مرزهای جنوبی کشور است. اما همه باید این مطلب را به خوبی بدانند، خواب هایی را برای موصل و همچنین شمال سوریه دیده اند که ترکیه هرگز اجازه عملی شدن آنها و شکل گیری ساختارهای جدیدی را در این مناطق نخواهد داد. از بعد تمامیت ارضی ترکیه، از بعد استقلال کشور و از منظر ما، چنین تحرکاتی دراین مناطق با مسامحه روبرو نخواهد شد و در این زمینه هراقدامی که نیاز باشد را بدون لحظه ای تردید انجام خواهیم داد. ما از تمامی فعالیت های نیروهای ائتلاف و دوستانمان که درچارچوب اهداف مشترک انجام بپذیرد، پشتیبانی می کنیم اما هیچ مسامحه ای نسبت به رفتارهای سهل انگارانه این کشورها با برخیگروه های تروریستی که به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد آزادی در سوریه صورت می گیرد را هم نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی