سایز متن   /

بحث‌ها و تنش‌ها میان آلتان تان نماینده مردم دیاربکر در مجلس ترکیه و صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ)، همچنان ادامه دارد.

کوردپاریز/ آلتان تان نماینده مردم دیاربکر در مجلس، در نشستی مطبوعاتی که در پارلمان تدارک دیده شده بود با انتقاد از سیاست‌های حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) گفت: ترکیه گام به گام به سوی بحران و خطری بزرگ و خون و خونریزی و جنگی داخلی می‌رود و بنابراین وظیفه‌یی خطیر بر دوش افراد مسؤل و خردمند است. تمامی احزاب سیاسی کورد، اطرافیان و هواداران آنها و سیاسیون بر سر یک دوراهی قرار گرفته‌اند. لازم است از میان شدت، درگیری و جنگی تمام عیار و سیاستی مشروع، ترجیحی ارائه شود. سیاست باید هدفش ایجاد اتحاد بین تمامی طیف‌ها، ادیان، مذاهب، قشرها و اصناف با تفاوت‌های فکری و همزیستی دموکراتیک، صلح‌طلبانه، قانونی و بدون واسطه باشد…

تان بدون اینکه اشاره‌یی به نام صلاح‌الدین دمیرتاش بکند. خطاب به وی گفته: از تحلیل یک روزنامه چه درکی باید داشته باشد که مطلب موردنظر را علیه خود ببیند و اظهار کند آنکه راه را اشتباه رفته ما نیستیم بلکه خود آنها هستند. لذا هنوز فضای خشونت به پایان نرسیده، ه‌د‌پ هم دچار انشعاب خواهد شد. ه‌د‌پ این درگیری و جنگ را نمی‌خواست؛ اما در کانون آن قرار گرفته است. بنابراین لازم است خود را نجات دهد. در حال حاضر باید جستجوگر سازندگی باشد. خواسته‌های بنده خیلی زلال و شفاف هستند. من به دنبال انشعاب و تعیین مسیری دیگر نیستم، اما ه‌د‌پ و دمیرتاش این مسیر را هموار کرده‌اند تا خط مشی جدید ظهور کند.

صلاح‌الدین دمیرتاش هم با یادآوری سخنان آلتان تان گفته: آنکه راهش را جدا می‌کند، آقای تان است. ما در فکر تغییر خط مش نیستیم؛ چراکه راه و مسیر ما معلوم و مشخص است. ما کامل و بدون عیب و نقص نیستیم و جلوی انتقادها را هم نگرفته‌ایم اما حزب ما هم مکانیسمی برای این کار دارد. خارج از این چارچوب نه در برنامه‌ی حزب تعریف شده و نه طبق اخلاق سیاسی و نه طبق نظم و انضباط است. هرکس باید این رفتارها را مدنظر داشته باشد. یک حزب با حضور و یا عدم حضور برخی اشخاص به خط پایان نخواهد رسید.

دمیرتاش با اشاره به عملیات‌های تروریستی اخیر که اعضای مسلح حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در ماه رمضان و قبل از آن انجام داد و مردم روزه‌دار و بی‌دفاع را هدف قرار داد گفته: همچنین طرز فکری که می‌گوید همانطور بوده و همانطور هم خواهد بود را قبول نداریم و یا اینکه اینچنین عملیات‌ها را عادی نمی‌بینیم چراکه این رفتارها کشور را به سمت و سویی خطرناک سوق خواهد داد.

منبع: خبر ترک

ترجمه: کوردپاریز

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی