سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل ازخبرگزاری دوغان، بینالی(بن علی) ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در سخنانی با اشاره به تحولات اخیر در ترکیه گفت: ۳۳ روز است که در مقام نخست وزیری ترکیه قرار دارم. در این ۳۳ روز به چهار گوشه ترکیه سفر کرده ام. به خصوص به شرق و جنوب شرق ترکیه سفرهای زیادی داشته و با مردمان کرد آن منطقه دیدار کرده و بر سر سفره هایشان نشستم. در تمام این سفرها یک بار دیگر مشاهده کردم که ملت ترکیه ملتی بزرگ و ترکیه کشوری بزرگ است. شهروندان کردمان در شرق و جنوب شرق ترکیه تصمیم قاطعانه ای گرفته اند که به هیچ عنوان فریب بازی های گروههای تروریستی را نخواهند خورد. کردهای ترکیه قبول کرده اند که با ملت و دولتشان در غم ها و شادی ها برابر زندگی کنند و در این خصوص هیچ تردیدی وجود ندارد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که ترکیه از روزهای سختی عبور می کند تاکید کرد: در گذشته پ.ک.ک توانسته بود مردمان کرد منطقه را با بازی های خود فریب دهد. ولی اکنون همگان مشاهده کرده اند که دغدغه پ.ک.ک نه ملت کرد است نه کشور ترکیه. پ.ک.ک نه نماینده ملی است نه الگوی مردم محلی بلکه وسیله ای است در دستان قدرت های بین المللی. پ.ک.ک برای برهم زدن اتحاد و دشمن کردن ملت ترکیه با یکدیگر هر نوع اقدامی ولو غیر اخلاقی و ناعادلانه را انجام می دهد.

نخست وزیر جدید ترکیه در سخنان خود به عملیات های مبارزه با ترور نیز اشاره کرده و تصریح کرد: عملیات های شهری به اتمام رسیده است و عملیات های روستایی آغاز شده است. تمامی مواضع پ.ک.ک در محدوده های روستایی را تار و مار می کنیم. بعد از این برای توسعه و سرمایه گذاری هم در شرق و هم در غرب شب و روز کار خواهیم کرد و در راستای چشم انداز ۲۰۲۳ اقدامات جدی صورت خواهیم داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی