سایز متن   /

سرحد وارتو سخنگوی پ.ک.ک در گفتگو با کردسات نیوز گفت: هدف از توافق اخیر بین اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش تغییر (گوران) حل بحران های سیاسی اقلیم کردستان است و ضروریست تا حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) نیز به این توافق بپیوندد.
به گزارش کوردپاریز، توصیه ی دستوری پ.ک.ک به پارتی در شرایطی است که مسعود بارزانی ، تحرکات سیاسی جنبش تغییر و توافقنامه اخیر بین یکیه تی و گوران را ضد خود می‎ داند و بر همین اساس بار دیگر برای رقبای خود خط و نشان کشید و آنها را به‌ اقدام علیه امنیت اقلیم کردستان عراق متهم کرد و تهدید به‌ مجازات را بصورت جدی مطرح کرد.
همزمان عمر میرانی نماینده پارتی در ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در واکنش به احتمال انتقال پایگاه های پ.ک.ک از کوهستان قندیل به سلیمانیه گفت: اگر چنین چیزی روی دهد این بزرگترین تهدید و خطر برای اقلیم کردستان خواهد بود و حکومت اقلیم (تحت کنترل پارتی) به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نخواهد داد.
از سوی دیگر نشریه لوین پرس (lvinpress) چاپ کردستان عراق نوشت: شاخه پ.ک.ک در اقلیم کُردستان موسوم به حرکت آزادی جامعه کُردستان موسوم به Tevgeri Azadi با صدور بیانیه ای از ادامه ی بازداشت و اذیت و آزار اعضاء و هوادارانش توسط نیروهای امنیتی پارتی خبر داده است.
هر چه زمان می گذرد شدت تنش و جنگ رسانه ای بین پارتی و پ.ک.ک شدت بیشتری می گیرد. یکی از دلایل اصلی افزایش تنش بین این دو رقیب و دشمن دیرینه، به موضوع برگزاری رفراندوم استقلال کردستان باز می گردد که مسعود بارزانی طی هفته های اخیر بارها بر آن تاکید کرده است.
پ.ک.ک برگزاری این رفراندوم تحت هیچ شرایطی به نفع خود نمی داند . عادل رشدی مشاور دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان اخیراً تاکید کرد که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تهدید کرده است که در صورت برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان، این اقلیم را به دریای خون تبدیل می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی