سایز متن   /

اتحادیه میهنی کردستان عراق از گروه های مسلح تجزیه طلب که علیه ایران فعالیت می کنند خواست برای جلوگیری از وخامت اوضاع مناطق مرزی ایران با اقلیم کردستان، این مناطق را ترک کنند.
به ۱گزارش کوردپاریز، “عادل مراد” دبیرشورای مرکزی اتحادیه در یادداشتی که در صفحه فیسبوکش منتشر کرده است با طرح این مطلب که امنیت اقلیم کردستان عراق خط قرمز ما است به گروه های مسلح تجزیه طلبِ مخالف ایران توصیه کرد که مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند . وی ضمن ابراز نگرانی و ترس از بدتر شدن اوضاع در صورت ترک نکردن گروه های مسلح تاکید کرد: اگر این نیروها منطقه را ترک نکنند باعث از هم پاشیدن امنیت اقلیم کردستان می شوند و مردم منطقه دوباره قربانی خواهند شد .
عادل مراد این را هم گفته که وجود این احزاب در مناطق مرزی برای ایران این مشروعیت را ایجاد می کند تا برای حفاظت از خود مناطق کردستان عراق را گلوله باران کند.
بررسی صفحه ی فیسبوک عادل مرا نشان می دهد پس از درج این مطلب در فیسبوک، طرفداران پارتی با حمله به فیسبوک عادل مراد، از وی به شدت انتقاد کرده اند.
به دنبال درگیری های اخیر در مناطق مرزی در غرب ایران میان نیروهای نظامی و انتظامی با حزب دمکرات کردستان ایران که از احزاب مسلح و تجزیه طلبی است که سالها در کمپ هایی در اقلیم کردستان حضور دارند و هر از چندی نیز به اقدامات ایذایی می پردازند – رسانه های عراقی و کردی شمال عراق بصورت گسترده اخباری مبنی بر گلوله باران مناطق مرزی در شمال اربیل از سوی نیروهای سپاه پاسداران را روز یکشنبه این هفته منتشر کردند.
در حالی که منافذ نیروهای حزب منحله برای ورود به خاک ایران در حوزه استحفاظی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) است ، حکومت محلی اقلیم کردستان عراق تحت کنترل پارتی به رهبری مسعود بارزانی در واکنش به گلوله باران صورت گرفته از دولت های ایران و ترکیه همزمان خواست به حملات خود به اراضی منطقه اقلیم پایان دهند و از احزاب (ضدانقلاب ) ایران و همچنین پ ک ک ” نیز درخواست کرد که از اراضی منطقه اقلیم استفاده نکنند.
۱-۱

حزب منحله دمکرات به رهبری مصطفی هجری نوروز امسال از قصدش برای شروع عملیات مسلحانه در داخل ایران خبر داده بود .
عصر جمعه چهارم تیر ماه ۱۳۹۵ تعدادی از اعضای گروهک دمکرات کردستان ایران که با هدف اقدامات تروریستی و تبلیغاتی و باج گیری از عشایر و روستاییان به حوالی روستای بنگوین ، یکی از روستاهای ییلاقی مهاباد آمده بودند ، توسط نیروهای مردمی و اهالی روستا شناسایی شده و بین آنان و نیروهای سپاه درگیری صورت گرفت.
یک مقام امنیتی در این خصوص گفت : درگیری تا پاسی از شب در این منطقه بین اعضای گروهک دمکرات و رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داشت و پس از ساعتها درگیری ، اعضای این گروهک تروریستی ، از محل متواری شدند.
چند روز قبل از آن نیز به علت حضور عوامل گروهک حزب منحله دمکرات کردستان ایران شاخه مصطفی هجری در روستایی بین شهرهای نقده و اشنویه میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و این افراد درگیری رخ داده و براساس اعلامیه رسمی ۱۲ تن از اعضای این گروهک به هلاکت رسیدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی