سایز متن   /

خبرگزاری دولتی ترکیه امروز(یکشنبه) اعلام کرد، ۱۳۸۹ پرسنل از نیروهای مسلح که به ارتباط با روحانی ترک تبار ساکن آمریکا مظنون بودند، اخراج شدند.

به گزارش کوردپاریز، به نقل از خبرگزاری آنادولو، این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از اجرای تغییراتی در نیروهای مسلح خبر داد. این تغییرات از جمله شامل تعطیلی آکادمی های ارتش و به دست گرفتن بیشتر کنترل ارتش می شود.

ترکیه، حامیان فتح الله گولن، روحانی مسلمان ساکن پنسیلوانیا را عامل کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه می داند؛ اتهاماتی که گولن رد می کند.

اوایل هفته گذشته بیش از ۱۷۰۰ پرسنل ارتش به ایفای نقش در کودتا متهم شدند.

براساس گزارش ها، همچنین قرار است وزرای بیشتری از کابینه دولت ترکیه وارد شورای عالی نظامی شوند. طبق آن، معاون نخست وزیر، وزرای دادگستری، کشور و وزیر خارجه ترکیه جزو اعضای این شورا می شوند.

حکم ریاست جمهوری برای اعمال اصلاحاتی در نیروهای مسلح ترکیه امروز اعلام شد. طبق آن، این اختیار به رئیس جمهوری و نخست وزیر داده می شود تا مستقیما به فرماندهان نیروی زمینی، هوایی و دریایی فرمان بدهند . همچنین مدارس نظامی تعطیل می شود و یک دانشگاه دفاع ملی جدید تاسیس می شود. از سوی دیگر این فرماندهان مستقیما زیر نظر وزارت دفاع کار خواهند کرد و وزارت دفاع هم از اخراج ۱۳۸۹ پرسنل خبر داده است.

اردوغان همچنین شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اهابر گفت قرار است آژانس اطلاعات این کشور و ستاد ارتش ترکیه مستقیما تحت کنترل ریاست جمهوری کار کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی