سایز متن   /

۶۰ پرسنل نظامی ارتش ترکیه در پی کودتای نافرجام ۲۵ تیرماه از طریق مرز حابور وارد شمال عراق شده و به پایگاه عناصر پ.ک.ک پناهنده شده اند.
به گزارش کوردپاریز به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک ، مجموعا ۲۸۸ تن از پرسنل موظف ارتش ترکیه که در میان آنان ۹ نظامی با درجه ژنرالی نیز حضور دارند از شب کودتا تا به امروز ناپدید شده اند و گفته می شود که اغلب آنان به خارج گریخته اند. به گفته منابع امنیتی حدود ۶۰ تن از پرسنل یاد شده که سه تن از آنان ژنرال می باشند در کودتا دست داشته و هوادار فتح الله گولن واعظ آمریکا نشین بودند و از طریق مرز خابور در منطقه سلوپی وارد شمال عراق شده اند. به گفته منابع یاد شده پرسنل یاد شده در صدد پناهندگی به کشورهای اروپایی می باشند  و برخی از آنها هم به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در مرز کوهستانی عراق و ترکیه پیوسته اند.
۲۵ تیر ماه شماری از نظامیان ارتش ترکیه با استقرار در ورودی پل های موسوم به «بوغاز ایچی» و«سلطان محمد فاتح» استانبول، سعی در اشغال نقاط راهبردی مانند مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها و ایستگاه های تلویزیونی در شهرهای مختلف این کشور و اجرای کودتا را داشتند که با حضور مردم در سطح شهرها به سرانجام نرسید و این کودتا پس از چند ساعت به شکست انجامید.
در جریان این کودتای نافرجام ٬ بیش از ۲۴۰ نفر کشته و دو هزار نفر زخمی شدند و بیش از ۸۰ هزار تن از کارمندان دولت به اتهام همدستی با آن جماعت پاک سازی و از کار برکنار شدند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی