سایز متن   /

معاون نخست‌وزیر ترکیه اعتراف کرد سیاست‌های کشورش در قبال سوریه، باعث ایجاد «ملالت‌های بسیار برای ترکیه» در حال حاضر شده است.

«نعمان کورتولموش»، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعتراف کرد سیاست‌های کشورش در قبال سوریه، باعث ایجاد «ملالت‌های بسیار برای ترکیه» در حال حاضر شده است.
روزنامه «حریت» روز جمعه این اظهارات آقای «کورتولموش» که علاوه بر داشتن سمت معاونت نخست‌وزیری، سخنگوی دولت ترکیه هم محسوب می‌شود را جسورانه‌ترین انتقاد ترکیه از سیاست‌های خودش در قبال کشور سوریه خوانده است.

وی گفت: «هیچ کشوری، از جمله خود ما قادر به ایجاد یک سیاست معتبر برای رسیدن به راه حل در سوریه نبوده‌ایم. من سالها درباره این صحبت کرده‌ام.»
معاون نخست‌وزیر ترکیه ابراز امیدواری کرد که به زودی راه حلی مورد قبول مردم سوریه و غیرتحمیلی برای حل بحران این کشور پیدا خواهد شد. وی، در همین راستا روابط ترکیه با روسیه در حال حاضر را «پراهمیت» دانست.

کورتولموش در پاسخ به سوالی درباره حمایت ایران و روسیه از بشار اسد، رئیس‌جمهور قانونی سوریه ادعا کرد که رجب طیب اردوغان در دیدار اخیرش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته که «وی طرفدار بشار اسد نست.»
سخنگوی دولت ترکیه اضافه کرد که فکر نمی کند روسیه سیاست‌هایش را به یک شخص خاص گره بزند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی