سایز متن   /

سرویس ایران- وزیر دفاع درباره تسلیح کردها توسط روسیه گفت: اینکه چرا روس‌ها و آمریکایی‌ها کردها را مسلح می‌کنند، بحث مهمی است اما معتقدیم آمریکایی‌ها برای اهداف خودشان چنین کاری می‌کنند.

به گزارش کردپاریز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که امروز شنبه ۳۰ مردادماه به مناسبت روز صنعت دفاعی و در نشست خبری با خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره سیاست‌های ترکیه در سوریه، گفت: متأسفانه دولت ترکیه در سوریه اقدامات بدی علیه نظام سیاسی و مشروع سوریه انجام داده و اقدامات آنها در حمایت و تقویت از جریان تروریستی داعش، بر کسی پوشیده نیست و امروز ما می‌بینیم که سیاست‌های ترکیه به نفع مردم و منطقه نبوده است؛ وقتی می‌بینند در گوشه و کنار ترکیه انفجاراتی رخ می‌دهد و امنیت خود ترکیه با هدف برانگیخته شدن این کشور به حمایت بیشتر تروریست‌ها انجام می شود، باید بگوییم سیاست‌های ترکیه و برخی کشورهای منطقه به جای آن که علیه اسرائیل باشد، در حمایت از این رژیم و علیه جریان اسلامی است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه جریان داعش در عراق به پایان عمر خود برسد، گفت:  با آزادی موصل، انشاالله تغییرات مهمی در عراق شکل خواهد گرفت و داعش به روزهای پایانی عمر خود نزدیک می‌شود.
وزیر دفاع درباره آخرین وضعیت سوریه و استفاده هواپیماهای روسیه از پایگاه هوایی ایران برای حمله به مقر تروریست‌ها گفت: همکاری ما با روسیه براساس سیاست‌های کلی نظام و با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و در سطح راهبردی است و استفاده هواپیماهای روس از پایگاه هوایی ایران در راستای همکاری‌های متقابل برای مقابله با تروریست‌ها و هدف قراردادن تجمعات، مقرها و امکانات جریان تروریستی در سوریه است که در راستای همکاری‌های سه جانبه و درخواست دولت سوریه انجام شده است.
سردار دهقان در ادامه حمایت از جریان مقاومت را در راستای پاسخ رسمی و قانونی ایران به عراق و سوریه برای برقراری صلح و امنیت و مقابله با جریان تکفیری دانست و گفت: حمایت ما از سوریه و عراق هم شرعی است و هم قانونی و هم در مناسبات جهانی به عنوان یک اصل شناخته شده است؛ ما به لحاظ نظامی به عراق و سوریه کمک می‌کنیم و همانطور که گفته بودیم، مشاورین نظامی ما در عراق و سوریه حضور دارند و این حضور و سیاست را نیز ادامه خواهیم داد.
سردار دهقان در پاسخ به سوالی درباره مذاکره آمریکا و روسیه در مورد سوریه، اضافه کرد: ما با روسیه توافق کردیم که اگر هرکدام از ما، مذاکره‌ای درباره سوریه با دیگران انجام دادند، با اطلاع همدیگر باشد. روسیه و آمریکا فاصله دیدگاه درباره آینده نظام سوریه دارند اما ما به عنوان جمهوری اسلامی معتقدیم که نظام سیاسی سوریه باید برقرار باشد و شخص آقای اسد به عنوان فرد تصمیم‌گیر در نظام سیاسی با توجه به آرای مردمی حضور داشته باشد. لذا ما از سیاست خود دفاع کرده و می‌کنیم.
وی گفت: اختلاف دیگر این است که بین ما و طرف غربی در اینکه کدام گروه تروریست هست یا خیر، اختلاف وجود دارد. ما معتقدیم داعش، النصره، احرار الشام و جیش الشام، همگی تروریست هستند و فرقی بین آنها نیست اما آمریکایی‌ها فقط داعش را تروریست می‌دانند. وقتی ما بگوییم فلان گروه تروریست نیست تروریست‌ها زیر پرچم دیگری جمع می شوند لذا ما این تعریف آمریکایی‌ها از تروریست در سوریه را قبول نداریم.
وی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه هوافضا و صنایع دفاعی گفت: ما امروز به قدرت قابل توجهی در حوزه دفاعی رسیده‌ایم و موفق شده‌ایم هواپیماها مناسب و لازمی را طراحی و تولید کنیم. امروز در بخش اعظمی از ساخت و تولید هواپیما به خودکفایی رسیده‌ایم و گلوگاه ما موتور هواپیما بود که آن هم فردا رونمایی خواهد شد.
سردار دهقان درباره وضعیت جنگنده قاهر نیز اظهار داشت: جنگنده در حال حاضر، مراحل نهایی ساخت و تولید را سپری می‌کند و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.
وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره تسلیح کردها توسط روسیه گفت: اینکه چرا روس‌ها و آمریکایی‌ها کردها را مسلح می‌کنند، بحث مهمی است اما معتقدیم آمریکایی‌ها برای اهداف خودشان چنین کاری می‌کنند و هدف‌شان با دیگران یکسان نیست. درباره اقدام روسیه نیز ما ملاحظاتی داشتیم که به روس‌ها گفتیم و آنها نیز توجه کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی