سایز متن   /

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک کارشناس بافت جمعیتی در اقلیم کردستان هشدار داد که‌ شمار جمعیت کُردهای عراق به‌ دلیل کاهش رشد جمعیت و ساکن شدن شمار بسیاری از آواره‌های عرب در اقلیم، رو به‌ کاهش است.
به‌ گزارش کوردپاریز، رضا عبدالله‌ کارشناس ارشد دموگرافی در اقلیم کردستان طی گفتگو با NNA نسبت بە کاهش جمعیت کُردهای عراق هشدار داد و گفت که‌ نسبت موالید و رشد جمعیت در اقلیم کردستان نسبت به‌ کل عراق کاهش چشمگیری را نشان می دهد.
وی افزود که‌ در حال حاضر نسبت موالید در استان سلیمانیه‌ ۱٫۳ و در اربیل ۲٫۳ و در دهوک ۱٫۴ است و این در حالی است که‌ میزان موالید در دیگر مناطق عراق ۶٫۵ است.
رضا عبدالله‌ گفت که‌ اگر میزان تولد و رشد جمعیت در اقلیم کردستان به‌ همین منوال باقی بماند، میزان جمعیت کُردها در عراق و نیز جمعیت جوان اقلیم کاهش می یابد و این مسئله ‌به‌ کاهش نسبت جمعیت کُردها در عراق منجر می شود.
این در حالی است که‌ در حال حاضر نیز آوارگان عرب دیگر مناطق عراق، دست کم ۲۸ درصد جمعیت ساکن اقلیم کردستان را تشکیل می دهند و این مسئله نیز نگرانی هایی را در مورد تغییر در بافت جمعیتی اقلیم کردستان به‌ وجود آورده ‌است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی