سایز متن   /

عربستان سعودی به نیروهای کرد در سوریه وعده حمایت مالی داده است و شرط آن را نیز این قرار داده که باید علیه ارتش سوریه بجنگد.

به گزارش خبرگزاری اسپونتیک ، رژیم عربستان سعودی اعلام کرده که ، آماده است به  ی.پ.گ که شاخه سوری پ ک ک می باشد سلاح بدهد تا علیه بشار اسد بجنگد.

روزنامه السفیر لبنان نیز به نقل از منابع نزدیک به پ ک ک گزراش کرده است که ، عربستان سعودی به کردها پیشنهاد ویژه حمایت مالی داده است به شرطی که علیه ارتش سوریه بنجنگد. این منابع اعلام کرده اند که ریاض در دیداری دوجانبه که با سران حزب اتحاد دموکراتیک موسوم به پ پ ک که شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه می باشد ، این پیشنهاد را مطرح کرده است و شرط آنها نیز این بوده است که کردها باید در مناطق تحت کنترل خود علیه بشار اسد بجنگند.

منابع مذکور همچنین اعلام کرده اند ، این اولین بار نیست که رژیم عربستان سعودی که به عنوان حامی اصلی داعش در منطقه می باشد اینگونه پیشنهادات را با کردها مطرح کرده و تلاش دارد تا از آنها در جهت اهداف خود استفاده نماید. پیش تر نیز اخباری منتشر گردیده است که بیانگر نقش مستقیم رژیم عربستان سعودی در حمایت مالی و لجستیکی از برخی گروه های کرد مخالف ایران میباشد.

این در حالی است که رژیم عربستان سعودی به عنوان حامی داعش در منطقه شناخته شده است و این رژیم واپس گرا و متحجر ابایی ندارد که این ارتباط را علنی نماید ولیکن کردهای وابسته به پ ک ک در سوریه که با تبلیغات بسیار تلاش دارند با انحراف افکار عمومی خود را به عنوان یک گروه مبارزه با داعش معرفی کنند ، و برای این کار نیز تاکنون زمینه ساز مرگ تعداد زیادی از کردها شده اند، به این شکل و پس از آنکه از حمایت ایالات متحد ناامید شده اند دست به دامان عربستان سعودی شده و آشکارا با حامی اصلی داعش بر سر یک میز می نشینند.

به نظر میرسد رفتار ها متعارض و چرخش های سیاسی پ ک ک پیش تر هر چند سال یکبار اتفاق می افتد در پروسه های کوتاه تری در جریان است و این نشانه خوبی برای این گروه شبه نظامی و جدایی طلب نمی باشد. بسیاری از گروه هایی که رفتارهای اینگونه را دنبال کرده اند ، قرار گرفتن در دامان رژیم هایی نظیر عربستان سعودی برای آنها نقش ایستگاه آخر را بازی کرده و بدین گونه روند اضمحلال خود را آغاز نموده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی