سایز متن   /

ریبوار مرادی
به گزارش کوردپاریز ، در خبرها آمده بود که عناصر مسلح حزب دمکرات کردستان که در منطقه مشخصی در اقلیم کردستان عراق حضور دارند پس از آنکه قصد ورود به خاک ایران را داشته اند توسط نیرو های نظامی و انتظامی کشته و یا مجروح شده و پس از تلفات قابل توجه که تعداد آن تا کنون ۸ نفر عنوان شده است مجبور به بازگشت به خاک عراق گردیده و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نمی باشد . این درگیری در حالی رخ داده است که پیشتر نیز شاخه انشعابی دیگر همین گروه به نام حزب دمکرات کردستان ایران که قصد ورود به خاک ایران را داشتند با مقابله نیروهای نظامی و انتظامی روبرو شده و با دادن تلفات بسیار به خاک عراق باز گشتند.
در این میان آن چیزی که حائز اهمیت است نقش حکومت اقلیم کردستان عراق در تامین امنیت مناطق تحت کنترل آنها است که به نظر می رسد جولانگاه انواع گروه ها و احزابی است که تنها شاخصه فعالیت حزبی آنها همین عناوینی است که برای خود انتخاب کرده اند، چرا که بسیاری از این گروه ها هیچ تناسبی با فعالیت حزبی نداشته و بیشتر یک سازمان شبه نظامی و رادیکال هستند که رویکرد آنها نیز تجزیه طلبی است . لذا آن چیزی که در این میان مهم می نماید لزوم پیگیری حقوقی و دیپلماتیک دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان عراق است که هر چه سریعتر جلوی فعالیت عناصر مسلح و خشونت طلب را در این منطقه گرفته و آنها را در چارچوب فعالیت سیاسی و حزبی محدود نماید.
به نظر می رسد یکی از دلایل فعالیت های نظامی و تروریستی این گروه های شبه نظامی کاهش قابل توجه و مستمر پایگاه اجتماعی آنها در بین مردم کرد ایران است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در خلال جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران جنایات و خیانت های آنها به حدی بود که هیچ جای بازگشتی را برای آنها باقی نگذاشته است . افشای اسناد جاسوسی و خیانت احزاب کردی در زمان جنگ تحمیلی عراق بر علیه میهن مان پایگاه اجتماعی این احزاب را به حدی تنزل داده است که درگیری های صورت گرفته با تیم های نظامی آنها با همکاری وسیع مردم کرد منطقه ناکام مانده و این گویای درک عمیق مردم کرد کشورمان نسبت به هویت ملی و تمامیت ارضی کشور می باشد .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی