سایز متن   /

سیاستمداران و نویسندگان در ترکیه پ ک ک را هدف قرار دادند !

۲۲-۱به گزارش کوردپاریز، ابراهیم گوچلو از بنیانگذاران حزب هاکپار به خبرگزاری آناتولی گفته است ؛ ” پ ک ک به نام آزادی و حقوق کردها منافع دولت هایی را تامین می کند که از آن حمایت می کنند. وی در ادامه گفت: مردم کرد بایستی در منطقه ببینند که پ ک ک از روز تاسیس تاکنون در خدمت منافع یک سری دولت های دیگر بوده و رخدادهای اخیر نیز نشانه این مسئله می باشند.
گوچلو خاطرنشان ساخت طرفداران فتح الله گولن در انتخابات از حزب دموکراتیک خلق ها به عنوان اسب تروا استفاده کرد اما وقتی دید موفق نیست از طریق پ ک ک و کندن خندق ها زمینه کودتا را فراهم نمود.
گوچولو در ادمه اذعان کرد ؛ در مبارزه برای حقوق، تروریسم مشروعیت ندارد! وی در همین راستا اظهار داشت که؛ پ ک ک به غیر از تروریسم هیچ روشی را در پیش نمی گیرد. این روش را فقط علیه سربازان و پلیس به کار نمی گیرد. حزب عدالت و توسعه در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد اما پ ک ک از سال ۱۹۷۶ در منطقه ناآرامی ایجاد می کند و در آن زمان نیز محمد جلال بوجاک نماینده حزب عدالت را ترور کرد. در آن زمان که حزب عدالت و توسعه نبود.
پ ک ک قصد دارد یک رژیم دیکتاتور برای آینده کردها ایجاد کند و راه را برای جنگ داخلی باز می کند. کردها امکان ندارد این ظلم را قبول کنند. مخاطب قرار دادن پ ک ک در روند صلح اشتباه بود و این اشتباه نباید تکرار شود. کرد و ترک فقط یک حرف دارند و آن این که پ ک ک باید خلع سلاح شود. الان معلوم شده با طرفداران گولن همکاری کرده و این شرایط را ایجاد نموده است .پ ک ک تلاش می کند همه ترکیه را به سوی تاریکی پیش ببرد.
واکنش ها در خصوص نوع مواجهه با پ ک ک در ترکیه بیانگر آن است که مردم ترکیه اعم از ترک و کرد تمایلی به تداوم ناامنی و بی ثباتی ندارند. به اذعان بسیاری از سیاسیون ترکیه رویکرد پ ک ک از ۱۹۷۶ تا کنون عموما اینگونه بوده که در حال حاضر در جریان است و از آن زمان تا کنون نیز پ ک ک همواره وعده هایی داده است که خود نیز چندان به تحقق آن امیدوار نبوده و بیش از آنکه در دنیای واقعی نمود و نشانه ای داشته باشد، در اذهان سردمدادان پ ک ک بروز و ظهور داشته است.
به نظر می رسد آک پارتی با اجازه ملاقات به خانواده اوجالان برای دیدار با وی و انتقال پیام معنا دار او که به نوعی خواستار پایان دادن به خشونت ها گردیده است به دنبال قرار دادن پ ک ک در موضع انفعال است . این شرایط یادآور مقطعی است که اوجالان خواستار تشکیل کنگره پ ک ک برای خلع سلاح گردیده بود که با نوعی بی توجهی از سوی بدنه اجرایی پ ک ک روبرو شد .
حزب عدالت و توسعه با این رویکرد در واقع اوجالان را در برابر پ ک ک قرار داده است .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی