سایز متن   /

نیروهای امنیتی پ.ک.ک در سوریه موسوم به آسایش در شهرک چهل آغا،  اسماعیل فتاح اسماعیل از مسئولان بلند پایه ی بزرگترین جریان سیاسی رقیبِ پ.ک.ک در سوریه موسوم به انجمن ملی کرد را دستگیر و به مکان ناعملومی منتقل کردند. هفته قبل نیز ۸ عضو حزب دموکرات کردستان سوریه از سوی شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه بازداشت شده بودند.

اقدامات اخیر پ.ک.ک در دستگیری فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و نیز اتخاذ تدابیر شدید امنیتی و تشدید محدودیت آزادی رسانه ها باعث تنش بین پ.ک.ک و  جریان سیاسی رقیب موسوم به انجمن ملی کرد شده است. انجمن ملی کُرد از سوی مسعود بارزانی حمایت می شود.

سایت خبری تحلیلی آوستا کورد هفته گذشته اعلام کرد نیروهای امنیتی وابسته به پ.ک.ک در مناطق کُردنشین سوریه خانم ” رنگین شرو ”  خبرنگار شبکه تلویزیونی رووداو تی وی در اقلیم کردستان عراق که قص داشت از گذرگاه مرزی سیمالکا وارد مناطق کُردنشین سوریه شود را مورد ضرب و شتم قرار داد و اجازه ندادند وی وارد سوریه شود. نیروهای امنیتی پ.ک.ک این زن خبرنگار و باردار را مورد ضرب و شتم قرار دادند و روی زمین کشیدند و لباس هایش را پاره کردند. آنها همچنین از دیدار وی با خانواده اش جلوگیری کردند.

همچنین طبق گزارش پایگاه خبری Rojavanews  در اقدامی دیگر روز سه شنبه ی گذشته دو عضو حزب دموکرات کردستان سوریه از سوی نیروهای امنیتی پ.ک.ک ربوده و به جای نامعلومی منتقل شدند. بر اساس این خبر اعضای مسلح شاخه ی پ.ک.ک در سوریه یک فعال و یکی از کادرهای حزب دمکرات کردستان سوریه را از محل کارش در شهر المعبده  (گرکی لگه) ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

از سوی دیگر یک روزنامه نگار کُرد که به نام اسماعیل علی که به انتقاد از پ.ک.ک اشتهار داشت  در شهر المالکیه ( دیریک)  توسط چند فرد مسلح ربوده شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی